تلگرام بازار ورزش

پاداش ۷۶ میلیون یورویی یوفا برای لیگ ملی اروپا

جوایز نقدی لیگ ملی یوفا هم مشخص شد. این لیگ که جایگزین بازی‌های دوستانه در روزهای فیفا (FIFA DAY) می‌شود از ماه نوامبر آغاز می‌شود.

 

بازار ورزش: یوفا ۷۶.۲۵ میلیون یورو برای جوایز نقدی مسابقات لیگ ملی اروپا که قرار است هر سال برگزار شود اختصاص داده است و اولین قهرمان این مسابقات ۷.۵ میلیون یورو به دست می‌آورد.

 

لیگ ملی که یوفا آن را بین تیم‌های ملی اروپایی برگزار می‌کند قرار است جایگزین بیشتر بازی‌های تدارکاتی و دوستانه تیم‌های ملی شود. همه ۵۵ اتحادیه عضو یوفا در مرحله گروهی بازی می‌کنند. این مسابقات در روزهای فیفا از ماه نوامبر آغاز شده و تابستان ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد.

 

این لیگ قرار است ۴ دسته داشته باشد. ۱۲ تیم برتر در لیگ A بازی می‌کنند و به ۴ گروه ۳ تیمه تقسیم می‌شوند و بابت حضور ۱.۵ میلیون یورو می‌گیرند. اگر در گروه خود سرگروه شوند ۱.۵ میلیون یوروی دیگر می‌گیرند.

 

قهرمان در نهایت ۴.۵ میلیون یوروی دیگر می‌گیرد.

 

تیم‌های لیگ B هر کدام یک میلیون یورو، تیم‌های لیگ C هر کدام ۷۵۰ هزار یورو و تیم‌های لیگ D هم هر کدام ۵۰۰ هزار یورو می‌گیرند.

 

تیم‌های برتر دسته‌های پایین‌تر هم هر ساله به یک دسته بالاتر صعود می‌کنند.

 

به این ترتیب تیم‌های ملی اروپایی به جای بازی‌های تدارکاتی در این مسابقات شرکت می‌کنند و از این طریق خود را آماده می‌کنند. در سایر فیفادی‌ها هم می‌توانند برنامه بازی‌های دوستانه بچینند.

 

اولین دوره این مسابقات بر اساس رنکینگ فیفا به ۴ دسته زیر تقسیم‌ شده است:

 



BAZAR VARZESH