تلگرام بازار ورزش

بزرگ‌ترین ولخرج‌های فوتبال

بازار ورزش: بررسی‌های مرکز بین‌المللی پژوهش‌های ورزشی (CIES) نشان می‌دهد موفقیت باشگاه‌های فوتبالی که در ۱۰ سال گذشته بیشترین خالص هزینه را در بازار نقل‌‌وانتقالات داشته‌اند، بسیار متفاوت بوده است.

 

بیشترین خالص مخارج (مازاد هزینه نسبت به درآمد) در خرید و فروش بازیکنان را باشگاه منچستر یونایتد داشته که بیش از یک میلیارد یورو بیشتر خریده تا بفروشد. در این مدت اما منچستر یونایتد تنها یک جام داخلی به دست آورده است.

 

 

از یونایتد بدتر باشگاه‌هایی هستند که با وجود خرج بسیار بیشتر در بازار نقل‌‌وانتقالات حتی موفق به کسب یک جام هم نشده‌اند. در راس آنها باشگاه آرسنال است با خالص مخارج ۵۸۳ میلیون یورو. اورتون هم با وجود تغییر ۸ مربی و خرج بیشتر ۴۲۹ میلیون یورو در خرید و فروش بازیکن، یک جام هم نبرده است. آث میلان هم که رکورددار زیان انباشته است وضعیت مشابهی دارد و ولخرجی‌های سرسام‌آور در بازار نقل‌‌وانتقالات در ده سال گذشته هیچ عایدی برای این باشگاه نداشته است.

 

تنها باشگاه‌هایی که ولخرجی‌ در خرید و فروش بازیکن از لحاظ موفقیت ورزشی نتیجه مثبتی داشته، باشگاه‌های منچستر سیتی، پاری سن ژرمن، یوونتوس و بارسلونا بوده‌اند که با وجود مخارج سنگین در خرید بازیکن و اختلاف فاحش با درآمد فروش بازیکن، دست‌کم توانسته‌اند در این مدت چند جام داخلی به دست بیاورند.



BAZAR VARZESH