تلگرام بازار ورزش

کمک‌داور ویدئویی در جام جهانی استفاده می‌شود

VAR رسما به قوانین فوتبال اضافه فوتبال اضافه شد و به گفته رئیس فیفا طی «یک تصمیم تاریخی» کمک‌داور ویدئویی «بخشی از فوتبال خواهد بود»

 

بازار ورزش: هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) که نهاد قانونگذاری این ورزش است، استفاده از فناوری کمک‌داور ویدیویی (VAR) را با اکثریت آرا تصویب کرد. به احتمال زیاد در جام جهانی فوتبال که در روسیه برگزار می‌شود، این فناوری به کار گرفته می‌شود.

 

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، تصویب تکنولوژی بازبینی ویدیویی را «یک تصمیم تاریخی» برای فوتبال می‌داند:«۱۶ ماه مارس در مورد استفاده از این فناوری در جام جهانی فوتبال تصمیم نهایی گرفته خواهد شد اما از امروز فناوری کمک داور ویدیویی بخشی از فوتبال خواهد بود».

 

ایفاب می‌گوید که فلسفه استفاده از این فناوری «کم‌ترین دخالت و بیشترین بهره است با این هدف که داوری‌های ناعادلانه و خطاهای فاحش در فوتبال کم شود».

 

به گزارش بی‌بی‌سی قرار است از فناوری ویدیویی در تشخیص ورود توپ به داخل دروازه و گل بودن یا نبودن، تشخیص ضربه پنالتی، دادن کارت قرمز و اخراج اشتباهی بازیکن استفاده شود.

 

به گفته ایفاب بررسی آزمایشی این فناوری ویدیویی در فوتبال و ورزش‌های دیگر در ماه ژانویه امسال، نشان داد که میزان دقت داوری از ۹۳ درصد به ۹۸.۹ درصد رسیده است.

 



BAZAR VARZESH