تلگرام بازار ورزش

یووه؛ پردرآمدترین تیم لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید شکست خورد اما با این حال، بیش از هر تیم دیگری حتی تیم قهرمان پول درآورد: ۱۰۹ میلیون یورو! یعنی بیش از ۱۸ میلیون یورو بیش از رئال مادرید.

 

بازار ورزش: شاید هیچ چیز نتواند جای شکست ۴ به یک مقابل رئال مادرید را برای یوونتوس پر کند، اما بیانکونری با نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، از مجموع درآمد جایزه نقدی یوفا، اسپانسرها، حق پخش تلویزیونی و فروش بلیت ۱۸ میلیون یورو بیش از رئال مادرید پول درآورد.

 

در نظر داشته باشید درآمد مذکور فقط مربوط به لیگ قهرمانان اروپاست و به سایر درآمدهای یووه از سایر منابع از جمله سری A، جام حذفی و … ربطی ندارد.

 

یووه در حالی از لیگ قهرمانان اروپا ۱۰۹ میلیون یورو به جیب زد که رئال مادرید فقط ۸۰٫۹ میلیون یورو درآمد داشت. قهرمان ایتالیا تنها تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که بیش از ۱۰۰ میلیون یورو از حضور در این مسابقات درآمد داشته است.

 

دلیل اصلی این اتفاق مربوط می‌شود به بخش صندوق توزیع درآمدهای تلویزیونی که همانطور که قبلا به آن اشاره شد به کشوری که تیم از آن میاید اختصاص می‌یابد.

 

ایتالیا بعد از اسپانیا و انگلیس درآمد خوبی از این صندوق دارد و چون رم خیلی زود به پورتو باخت و حذف شد و ناپولی هم در یک‌چهارم نهایی مغلوب رئال شد و جا ماند، یووه از درصد بیشتری از سهم ایتالیا بهره‌مند شد.

 

این در حالی است که از اسپانیا ۴ تیم حضور داشتند و بارسلونا تا یک‌چهارم نهایی و اتلتیکومادرید به همراه رئال مادرید تا نیمه‌نهایی پیش رفتند و سهم اسپانیا از محل این صندوق را خرد کردند تا رئالی‌ها درصد کمتری نصیب‌شان شود.

 

خود ناپولی درآمد خیره‌کننده‌ای داشت و با این که حتی به جمع ۴ تیم هم نرسید ۶۵٫۷ میلیون یورو به دست آورد.

 

با این حال درآمد رئال مادرید در سال ۲۰۱۶ به مراتب بیش از یوونتوس بوده که این درآمد مربوط به کل منابع دو تیم در سال مالی گذشته می‌شود.

 



BAZAR VARZESH