تلگرام بازار ورزش

دردسرهای بارسا برای پیدا کردن اسپانسر جدید

بازار ورزش: باشگاه فوتبال بارسلونا چند ماه است که به دنبال اسپانسر جدید است. قرارداد این باشگاه با اسپانسر کنونی‌اش راکوتن در پایان فصل تمام می‌شود و دیگر تمدید هم نخواهد شد.

 

شرکت ژاپنی تجارت الکترونیک راکوتن در آغاز این فصل مبلغ قرارداد با بارسا را از سالی ۵۵ میلیون به ۳۰ میلیون یورو کاهش داده بود. حتی شرکت ترکیه‌ای بِکو، اسپانسر آستین تیم هم ارزش قرارداد خود را کاهش داده است. با توجه به وضعیت وخیم مالی بارسلونا، این باشگاه هیچ راهی به جز اقزایش درآمدهاش ندارد. اسپانسرینگ روی پیراهن یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی است.

 

آن طور که خبرگزاری  اسپانیایی «افه» گزارش داده، دو گزینه جدی اسپانسرینگ روی پیراهن بارسا یک شرکت رمزارز و یک شرکت هندی ارائه‌دهنده خدمات آنلاین آموزش است. بنا بر این گزارش، شرکت رمزارز که جزو سه شرکت بزرگ این صنعت است، از قرار معلوم سالی ۷۰ میلیون یورو پیشنهاد داده به علاوه ۲۰ درصد پاداش بر اساس عملکرد تیم. شرکت هندی نیز ۵۵ میلیون یورو پیشنهاد داده با ۱۵ درصد بر اساس عملکرد.

 

اما بخشی از هیات مدیره بارسا به یک صندوق‌ سرمایه‌گذاری از عربستان سعودی علاقمند است که ظاهراً حاضر است صد میلیون یورو در سال بپردازد. اما با توجه به این که مجمع عمومی بارسلونا تصویب کرده است که تعهد به مبارزه با تبعیض جنسیتی، همجنس‌گراهراسی و نژادپرستی به اساسنامه باشگاه اضافه شود، این پیشنهاد در داخل باشگاه مخالفینی هم دارد. چون این ارزش‌ها با این اسپانسر هماهنگ نخواهد بود.



BAZAR VARZESH