تلگرام بازار ورزش

تمدید بارسا و راکوتن بعدِ کاهش مبلغ قرارداد

بازار ورزش: باشگاه بارسلونا توانست در شرایط پاندمی کرونا قرارداد خود را با راکوتن اسپانسر اصلی خود به مدت یک سال دیگر تمدید کند، اما با ۲۵ میلیون یورو کاهش مبلغ قرارداد.

 

به گزارش بازار ورزش، راکوتن پیش از این سالی ۵۵ میلیون یورو به این باشگاه پرداخت می‌کرد. اما به گزارش روزنامه اسپانیایی «لاوانگاردیا» به نقل از منابع آگاه، این شرکت ژاپنی که بزرگ‌ترین شرکت خدمات اینترنتی و تجارت الکترونیکی ژاپن است، از این پس سالی ۳۰ میلیون یورو بابت اسپانسرینگ پرداخت خواهد کرد.

 

در ازای کاهش مبلغ قرارداد راکوتن و بارسلونا، نام‌ونشان این شرکت دیگر در نمای استادیوم نوکمپ نخواهد بود. علاوه بر آن لوگوی راکوتن روی لباس‌های رسمی خارج از زمین بازی تیم نیز دیگر درج نخواهد شد.

 

راکوتن از سال ۲۰۱۷ اسپانسر کاتالان‌ها است. این قرارداد تا پایان فصل جاری بود، اما طرفین یک بند از توافق را برای تمدید یک ساله آن با بازبینی شرایط فعال کردند. باشگاه بارسلونا که در اثر پیامدهای منفی ویروس کرونا روی اقتصاد ورزش، با مشکلات مالی جدی‌ای روبرو است و حتی خطر ورشکستگی تهدیدش می‌کند، از اینکه توانسته در این شرایط قرارداد اسپانسر اصلی خود را یک سال دیگر تمدید کند، راضی است.

 

بارسلونا برای رهایی از خطر ورشکستگی باید بودجه خود را در همین فصل به میزان ۲۳۱ میلیون یورو کاهش دهد. مذاکره با بازیکنان تیم برای کاهش دستمزدشان همچنان ادامه دارد.



BAZAR VARZESH