تلگرام بازار ورزش

رای مثبت اعضای بارسا به تامین ملی بازسازی نوکمپ

بازار ورزش: اعضای باشگاه فوتبال بارسلونا در یک رای‌گیری اینترنتی با اکثریت قاطع به طرح تامین مالی پروژه بازسازی ورزشگاه نوکمپ رای مثبت دادند.

 

در این رای‌گیری ۸۷,۸ درصد اعضا موافق و تنها ۱۰,۴ درصد اعضا مخالف طرح تامین مالی این پروژه سنگین بودند. در این رای‌گیری که ۴۸۶۲۳ عضو باشگاه، یعنی حدود ۴۴ درصد اعضا در آن شرکت کردند، ۱,۸ درصد رای سفید دادند.

 

طرح بازسازی ورزشگاه نوکمپ قرار است با دریافت یک وام ۱,۵ میلیارد یورویی تامین مالی شود. این در حالی است که باشگاه بارسلونا ۱,۳۵ میلیارد یورو بدهی دارد و فصل گذشته به میزان ۴۶۸ میلیون یورو زیان داده و تنها با دریافت یک وام ۵۹۵ میلیون یورویی دیگر توانسته از پس پرداخت هزینه‌های جاری خود برآید.

 

خوان لاپورتا، رییس باشگاه انجام این پروژه پرهزینه در چنین شرایطی با افزایش درآمد ناشی از بازسازی ورزشگاه که انتظار می‌رود در سال حدود ۲۰۰ میلیون یورو باشد، توجیه می‌کند و می‌گوید این پروژه «اهمیت اساسی» برای باشگاه دارد. با این پروژه ورزشگاه نوکمپ مدرن خواهد شد و گنجایش آن نیز با افزایش ۱۰ هزار صندلی به ۱۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

 

در زمان بازسازی نوکمپ بارسا قرار است در ورزشگاه بسیار کوچک‌تر یوهان کرایوف بازی کند که تنها شش هزار نفر گنجایش دارد. شرایط این استادیوم برای این دوران با صرف هزینه ۲۰ میلیون یورو کمی بهبود خواهد یافت.



BAZAR VARZESH