تلگرام بازار ورزش

کاهش ارزش قرارداد بارسا با شرکت بِکو

محمد شهرابی

 

شرایط بد بارسلونا چه از نظر مالی و چه نتیجه‌گیری باعث شده که این تیم در مذاکره با اسپانسرهایش کوتاه بیاید. در تازه‌ترین اتفاق، این باشگاه محبوب لالیگا مجبور شد که برای تمدید یک‌ساله قرارداد با اسپانسر لباس تمرینش به مبلغ کمتری نسبت به قرارداد گذشته رضایت دهد.

 

بنابر گزارش وبسایت اسپورت پرومدیا، شرکت ترکیه‌ای بکو که در صنعت تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند، پیش از این اسپانسر روی آستین بارسا در بازی‌های رسمی نیز بود اما از این پس با کاهش مبلغ قرارداد، فقط اسپانسر لباس تمرین این تیم خواهد بود.

 

قرارداد جدید بارسا با شرکت بکو یک‌ساله و به ارزش ۱۰ میلیون یورو است که این تقریبا نصف قرارداد سابق آنهاست که سالانه ۱۹ میلیون یورو درآمد برای باشگاه اسپانیایی به همراه داشت. بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیا، قرارداد جدید شامل تبلیغ این برند در کنفرانس‌های مطبوعاتی و همچنین پشت دروازه بارسا در ورزشگاه نیوکمپ نمی‌شود.

 

نکته قابل توجه اینکه شرکت بکو که سه سال است با بارسا قرارداد دارد، پیش از پاندمی کرونا برای تمدید سه ساله قرارداد در حال مذاکرده بود اما بحران یک سال اخیر دنیا و همچنین بارسلونا باعث شد که این شرکت کمی عقب‌نشینی کند.

 

شرکت بکو به همراه شرکت نایکی و شرکت ژاپنی راکوتن، سه اسپانسر اصلی بارسا هستند که به غیر از نایکی، دو شرکت دیگر مبلغ قراردادشان با این باشگاه را کاهش داده‌اند. این در حالی است که بارسلونا روزگار سختی را از نظر مالی سپری می‌کند و بیش از یک میلیارد یورو بدهی دارد.

 

بارسا از نظر فنی نیز، این روزها اوضاع خوبی ندارد و نه تنها ۸ امتیاز از اتلتیکو مادرید صدرنشین لالیگا عقب است بلکه با شکست خانگی ۴-۱ مقابل پاریسن‌ژرمن در بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا، در آستانه حذف از این مسابقات نیز قرار دارد.



BAZAR VARZESH