تلگرام بازار ورزش

درآمد بوندس‌لیگا از مرز چهار میلیارد یورو گذشت

بازار ورزش: بوندس‌لیگا در فصل گذشته برای اولین بار بیش از چهار میلیارد یورو درآمد کسب کرد. این برای پانزدهمین فصل پیاپی است که بوندس‌لیگا رکورد درآمدزایی خود را می‌شکند. 

 

بر اساس گزارش اقتصادی سازمان لیگ فوتبال آلمان که روز سه‌شنبه منتشر شد، ۱۸ باشگاه دسته اول لیگ فوتبال آلمان روی هم، با ۵٫۴ درصد افزایش نسبت به فصل قبلی در مجموع ۴٫۰۲ میلیارد یورو درآمد داشتند.

 

کریستیان زایفرت رییس سازمان لیگ آلمان که متولی دو دسته اول و دوم بوندس‌لیگا است، در این رابطه گفت: «ما فوتبال حرفه‌ای را در سال‌های گذشته به کمک شرکایمان به یک شاخه اقتصادی بسیار موفق تبدیل کرده‌ایم.» دسته دوم بوندس‌لیگا هم در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در مجموع درآمد خود را با ۲۵ درصد افزایش به ۷۸۲ میلیون یورو رساندند. زایفرت با تمجید از «ثبات اقتصادی» این دو لیگ گفت: «پتانسیل رشد بیشتر با توجه به نوآوری‌های دیجیتال و همین طور بازارهای بین‌المللی همچنان وجود دارد.»

 

عامل اصلی رشد درآمد بوندس‌لیگا، افزایش درآمدهای حاصل از فروش حقوق پخش بود که با ۱٫۵ میلیارد یورو در مجموع ۳۷ درصد کل درآمد لیگ را شامل می‌شود. در مقابل سایر منابع درآمدی کمی کاهش پیدا کردند. درآمدهای روز مسابقه به ۵۲۰ میلیون یورو، درآمدهای اسپانسرینگ به ۸۴۵ میلیون یورو و درآمد فروش پیراهن و کالاهای هواداری موسوم به «بازارپردازی» به ۱۷۶ میلیون رسیدند.

 

بر اساس گزارش اقتصادی سازمان لیگ آلمان از ۱۸ باشگاه دسته اول بوندس‌لیگا ۱۴ باشگاه سود ثبت کردند. مجموع هزینه‌ باشگاه‌ها بالغ بر ۳٫۹ میلیارد یورو بودند که هزینه نیروی انسانی با ۱٫۴ میلیارد یورو (۸٫۶ درصد بیشتر از فصل قبلی) بزرگ‌ترین سهم را داشتند.

 

بدهی‌ باشگاه‌های بوندس‌لیگا به ۱٫۵ میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.

 

 

 



BAZAR VARZESH