تلگرام بازار ورزش

لیورپول در دعوا با نیوبالانس پیروز شد

بازار ورش: دادگاه عالی لندن با این استدلال که نیوبالانس اسپانسر لیورپول نمی‌توانست پیشنهاد معادل نایکی به باشگاه لیورپول داد. 

 

کمپانی آمریکایی نیوبالانس پس از آن که مشخص شد باشگاه لیورپول قصد دارد نایکی را به دلیل یک پیشنهاد مالی بهتر جایگزین آن کند، از لیورپول شکایت کرد.  استناد نیوبالانس به یک بند قرارداد با لیورپول بود که از قرار معلوم به این تولیدکننده ورزشی این حق را می‌داد تا در صورت پیشنهاد بهتر پیشنهاد خود را اصلاح کند. نیوبالانس مدعی بود که می‌توانست پیشنهادی برابر با پیشنهاد نایکی بدهد.

 

اما دادگاه عالی لندن روز جمعه اعلام کرد که نیوبالانس نمی‌توانست پیشنهادی معادل نایکی بدهد و برای لیورپول هم الزامی وجود نداشت که قرارداد جدیدی با نیوبالانس ببندد.

 

بدین ترتیب لیورپول از فصل آینده لباس‌های نایکی را به تن خواهد کرد. قرارداد «قرمزها» با نایکی پنج ساله خواهد بود. این تولیدکننده ورزشی آمریکایی سالیانه ۳۰ میلیون پوند به لیورپول پرداخت خواهد کرد. آنچه پیشنهاد نایکی را متمایز می‌کند استفاده از سه فوق‌ستاره غیرفوتبالی برای بازاریابی و استفاده از شبکه‌های توزیع گسترده این شرکت برای فروش پیراهن لیورپول بود.

 

به همین خاطر دادگاه عالی لندن با این استدلال که نیوبالانس ورزشکارانی در حد سرنا ویلیامز و لبرون جیمز که نایکی اسپانسرشان است ندارد و همچنین شبکه‌ توزیع‌اش هم به پای شش هزار فروشگاه نایکی نمی‌رسد، شکایت نیوبالانس را رد کرد و حق را به باشگاه لیورپول داد.



BAZAR VARZESH