تلگرام بازار ورزش

فلوید می‌ودر پردرآمدترین ورزشکار جهان ۲۰۱۸

‍ بازار ورزش: نشریه فوربس طبق روال هر سال رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران جهان را برای امسال نیز منتشر کرد. بر اساس این رده‌بندی فلوید می‌ودر بوکسور آمریکایی در سال ۲۰۱۸ پردرآمدترین ورزشکار جهان است.

 

این برای چهارمین بار در هفت سال گذشته است که می‌ودر پردرآمدترین ورزشکار جهان می‌شود. دلیل آن امسال ۲۷۵ میلیون دلاری است که برای تک مسابقه مقابل کانر مک‌گرگور در آگوست پارسال دریافت کرد.

 

در دو سال گذشته کریستیانو رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان بود. بازیکن پرتغالی رئال مادرید امسال به رده سوم رفته و پایین‌تر از رقیب‌اش لیونل مسی قرار گرفته است. دلیل صعود مسی قرارداد جدیدش با بارسلونا است.

 

 

معیار فوربس در این رده‌بندی مجموع درآمدهای ورزشی و تجاری یک ورزشکار در سال است. صد ورزشکار پردرآمد جهان در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳,۸ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. ۲۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷. به لطف مسابقه می‌ودر و مک‌گرگور و همچنین افزایش سقف دستمزدها در ان‌بی‌ای.

صد ورزشکار پردرآمد جهان از ۱۱ رشته ورزشی مختلف هستند. اما ان‌بی‌ای با ۴۰ ورزشکار بیشترین سهم را در میان این صد نفر دارد. از فوتبال تنها ۹ بازیکن در میان صد ورزشکار پردرآمد جهان قرار گرفته‌اند. ۶۵ ورزشکار در این رده‌بندی آمریکایی‌اند.



BAZAR VARZESH