تلگرام بازار ورزش

روابط عمومی منچستر چگونه انتفال الکسیس را مدیریت کرد

بازار ورزش: بعد از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی بالاخره الکسیس سانچز از آرسنال به منچستر یونایتد انتقال پیدا کرد. اما بخش رسانه‌ای باشگاه به خوبی آمادگی‌اش را داشت.

 

به طوری که باشگاه منچستر یونایتد در همان لحظه‌ای که خبرانتقال سانچز را روز دوشنبه اعلام کرد، در اکانت فیسبوک، اینستاگرام و توییتر خود همزمان یک فیلم از این مهاجم شیلیایی را منتشر کرد. در این کلیپ کوتاه سانچز در پیراهن منچستر یونایتد دیده می‌شود در حالی که پشت یک پیانو نشسته و در حال نواختن آهنگ هواداران «شکوه شکوه من یونایتد» است. این گونه باشگاه منچستر یونایتد در همان آغاز از سرگرمی غیرعادی این بازیکن ۲۹ ساله استفاده کرد. سانچز دو سال اعلام کرده بود که در اوقات فراغت‌اش دوست دارد پیانو بنوازد.

 

این کلیپ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی پیدا کرد. در فیسبوک و توییتر فیلم سانچز پشت پیانو صدها هزار بار پسندیده شده و به اشتراک گذاشته شده است. حتی برای باشگاه بزرگی مثل منچستر یونایتد هم این آمار خیره‌کننده است.

 

نگاهی به اکانت اینستاگرام منچستر یونایتد هم نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف این باشگاه چقدر خودشان را برای این انتقال آماده کرده بودند. از دوشنبه تا حالا ۱۳ تا پست درباره الکسیس کار شده است. یکی از این پست‌ها فیلم سلفی‌ای است که سانچز روی چمن اولدترافورد از خودش در استادیوم خانگی من یو گرفته است. در پیج فیسبوک باشگاه هم عکس سانچز به عنوان عکس کاور کار شده است.

 

در تمامی این پست‌ها هم بخش رسانه‌ای و روابط عمومی منچستر یوتایند برای بازیکن جدید شماره هفت خود از هشتگ #Alexis7 استفاده کرده‌اند. شماره هفت را در اولدترافورد اسطوره‌هایی مانند جورج بست، اریک کانتونا، دیوید بکام و کریستیانو رونالدو می‌پوشیدند.

 

نحوه مدیریت رسانه‌ای ترانسفر الکسیس سانچز در منچستر یوتایند نمونه بسیار خوبی است برای اینکه چگونه می‌توان یک نقل و انتقال را جذاب‌تر و موثرتر در رسانه‌ها منتشر کرد. این مورد به خوبی نشان می‌دهد که باشگاهی مانند منچستر یونایتد چقدر رسانه‌های اجتماعی را در امور روزمره و بخش ورزشی خود سازگار کرده است.

 



BAZAR VARZESH