تلگرام بازار ورزش

گرشاسبی به جای طاهری روی صندلی مدیریت

علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس،‌ بنابر گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز عصر استعفا داده و از کارمندان باشگاه خداحافظی کرده و راهی سفر اربعین شده.

 

بازار ورزش: بنا بر اخبار، او به‌ سبب بازنشسته‌ بودن، از سوی سازمان‌ بازرسی‌ کل کشور تحت فشار بوده تا استعفا دهد. اما اکثر منابع ورزشی نوشته‌اند که او از حجم حاشیه‌ها و بدهکاری در پرسپولیس که کار را حتی به محرومیت کشانده،‌ خسته‌ شده و با وجود مخالفت اعضای هیات‌ مدیران باشگاه که چند روز قبل در جریان تصمیم او قرار گرفتند، از مقامش کناره گرفته.

طاهری که برای بیست‌ روز به سفر کربلا می‌رود،‌ تاکید کرده پس‌ از بازگشت از این سفر به باشگاه بازنخواهدگشت و فعلا سررشته امور را به حمیدرضا گرشاسبی، عضو هیات‌ مدیران باشگاه سپرده است.

در روزهای اخیر پرسپولیس سرگرم فرستادن مدارک‌اش برای حضور در فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا است که فصل‌ جاری تا مرحله نیمه‌نهایی آن بالا رفت. پرسپولیس اما مثل استقلال، با بحران بدهی به بازیکنان و مربیان سابق‌اش روبه‌رو است و حتی بیم آن می‌رود که از سوی کنفدراسیون فوتبال‌ آسیا از لیگ آسیایی کنار گذاشته شوند. طی چند روز گذشته زیر فشار طرفداران دوآتشه قرمز و آبی، باقر نوبخت، سخن‌گوی دولت، گفت دولت می‌خواهد بدهی قرمز و آبی را بپردازد.

البته این بار اول طاهری نیست که استعفا می‌دهد و از آن به عنوان اهرم فشار به دولت برای گرفتن امتیاز استفاده می‌کند.

طاهری درس‌خوانده اقتصاد و MBA است، سابقه مدیریت‌عاملی شرکت ساپکوی ایران‌خودرو را دارد و مشاور مالی وزیر ورزش بوده؛ خلاصه از چم وخم تامین هزینه‌ها در دستگاه‌های دولتی باخبر است. او حتی گرشاسبی را که مدیر باسابقه‌ای در وزارت ورزش‌ است و در امور مالی تبحر دارد، جانشین‌ خویش کرده.

اگرچه گفته شده طاهری استعفایش را هم به وزیر و هم باشگاه قاطعانه اعلام کرده ولی خبر استعفای شفاهی را زودتر علنی کرده و هنوز نامه‌ کتبی استعفا را ننوشته است



BAZAR VARZESH