تلگرام بازار ورزش

رونالدو یا مسی؟ کدامیک درآمد بیشتری دارد؟

دو فوق­‌ستاره فوتبال جهان رقابت نزدیکی در دستمزد و قراردادهای تبلیغاتی دارند

 

بازار ورزش: فوتبال را بازی زیبا نامیده‌­اند و طبعا بهترین بازیکنان جهان هم پول­‌های زیبایی می‌­گیرند. سال­‌هاست که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین‌­های جهان هستند و بابت این درخشش دستمزد خیلی خوبی از باشگاه­‌های­شان گرفته­‌اند.

 

در مقایسه درآمد فصل جاری این دو ستاره، رونالدو برتری ناچیزی دارد. در کتاب «فوتبال لیکس: تجارت کثیف فوتبال»، به قلم روزنامه­‌نگاران آلمانی، رونالدو و مسی پردرآمدترین­‌ها نیستند، ولی در جمع شش نفر برترند.

 

رونالدو با دستمزد هفتگی ۵۹۴۰۰۰ دلار در رده چهارم و مسی با دستمزد هفتگی ۵۴۶۰۰۰ در رده ششم است. در رده سوم این رده­‌بندی زلاتان با دستمزد هفتگی ۶۴۷۰۰۰ دلار قرار دارد. دو نفر اول این فهرست در لیگ چین بازی می­‌کنند؛ اسکار (شانگهای SIPG) با ۶۵۰۰۰۰ دلار در هفته و کارلوس توز (شانگهای شن­هوا) با یک میلیون دلار در هفته. بین رونالدو و مسی هم یک رئالی ایستاده؛ گرت بیل با دستمزد هفتگی ۵۶۹۰۰۰ دلار.

 

رونالدوی ۳۲ ساله در ماه نوامبر قراردادش را تا ژوئن ۲۰۲۱ تمدید کرد که بر اساس آن سالانه ۵۰ میلیون دلار بابت دستمزد و پاداش­‌ها دریافت می­‌کند. رقم فسخ قرارداد او یک میلیارد دلار تعیین شده است. مسی ۲۹ ساله در حال مذاکره با بارسا برای تمدید قراردادش است که تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد. قرارداد جدید در هفته­‌های آینده امضا می‌­شود. بر اساس گزارش‌­ها دستمزد سالانه او ۳۸ میلیون دلار خواهد بود.

 

به گزارش فوربس، در مقایسه قراردادهای تجاری هم رونالدو برتری خفیفی نسبت به مسی دارد. رونالدو که از سال ۲۰۰۹ برای رئال بازی می‌­کند، سالانه ۳۲ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی دارد، در حالی که این رقم برای مسی ۲۸ میلیون دلار است.

 

رونالدو با شرکت­های نایکی، تاگ هویر (Tag Heuer)، ساکور برادرز سوییتس و مانستر هدفونز قرارداد تبلیغاتی دارد. قراردهای تبلیغاتی مسی با شرکت­‌های آدیداس، پپسی، ای. آ. اسپرتز (EA Sports)، سامسونگ و ترکیش ایرلاینز است.

 

 



BAZAR VARZESH