تلگرام بازار ورزش

صنعت قمار همچنان پیشتاز اسپانسرینگ پیراهن در لیگ برتر

بازار ورزش: با وجود اینکه دو باشگاه اورتون و استون ویلا قراردادهای اسپانسرینگ پیراهن خود را با دو بنگاه شرط‌بندی دیگر تمدید نکرده‌اند و در هر دو باشگاه پلت‌فرم فروش خودروی «کازو» جایگزین شده، اما در این فصل هم صنعت قمار با هشت اسپانسر روی پیراهن، بیشترین قرارداد اسپانسرینگ پیراهن را در لیگ برتر انگلیس دارد.

 

باشگاه اورتون سه ماه پیش «کازو» که یک درگاه فروش آنلاین خودرو را به عنوان جایگزین بنگاه شرط‌بندی «اسپورت‌پسا» و اسپانسر جدید روی پیراهن خود معرفی کرد.

کازو که یک قرارداد سه ساله با اورتون بسته، بر اساس گزارش‌ها سالیانه ۹,۶ میلیون پوند به این باشگاه فوتبال می‌پردازد.

کازو یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های بریتانیا است که به تازگی ارزش‌اش از یک میلیارد دلار گذشته و به اصطلاح به یک «اسب تک‌شاخ» تبدیل شده است.

 

یک موسسه دولتی در بریتانیا چندی پیش توصیه کرده بود که قرارداد با بنگاه‌های شرط‌بندی که حالا در بازار اسپانسرینگ و اقتصاد ورزش نقش مهمی ایفا می‌کنند،  ممنوع شود، سازمان پرمیر لیگ اعلام کرد که هر باشگاه جداگانه برای خودش باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد با برندهای شرط‌بندی قرارداد ببندد یا نه.

 

ازلحاظ ارزش قرارداد صنعت مالی و بانکی با مجموع ارزش سالیانه ۱۰۴,۷ میلیون یورو با چهار قرارداد همچنان مهم‌ترین صنعت در بازار حقوق اسپانسرینگ پیراهن در لیگ برتر است. شرکت‌های هواپیمایی با ۹۶,۹ میلیون یورو دوم‌اند و صنعت قمار از لحاظ ارزش سوم است.

 

باارزش‌ترین قرارداد فروش حقوق اسپانسرینگ پیراهن، مربوط به منچستریونایتد و خودروسازی شورلت است با مبلغ سالیانه معادل ۶۷ میلیون یورو در سال.



BAZAR VARZESH