تلگرام بازار ورزش

Filip Novak , Caleb Ekuban of Trabzonspor and Fredrik Gulbrandsen , Gael Clichy of Basaksehir FK during the Turkish Super league football match between Trabzonspor and Basaksehir FK at medical Park Stadium in Trabzon , Turkey on March 15 , 2020. PUBLICATIONxNOTxINxTUR

چرا یوفا ترابوزان را محروم کرد؟

بازار ورزش: یوفا اعلام کرد باشگاه ترابوزان اسپور، صدرنشین کنونی لیگ ترکیه که مجید حسینی را در اختیار دارد، به دلیل رعایت نکردن مقررات انضباط مالی موسوم به « فایننشال فیرپلی» از حضور در تمامی مسابقات اروپایی به مدت یک فصل محروم خواهد شد.

 

اتحادیه فوتبال اروپا دلیل این تصمیم را ناتوانی باشگاه ترابوزان در اجرای تواقفنامه مالی بین این اتحادیه و باشگاه که در سال ۲۰۱۶ امضا شده بود، عنوان کرده است. در این توافقنامه باشگاه ترابوزان اسپور به یوفا اطمینان داده بود که هزینه‌هاش از درآمدها بیشتر نخواهد شد و باشگاه همواره نقطه سربه‌سر را رعایت کند.

 

باشگاه ترک از تابستان ۲۰۱۶ با مجموع خریدهایش به ارزش ۳۸/۲ میلیون یورو و فروش بازیکنانش به ارزش ۴۳ میلیون یورو در ظاهر به این توافقنامه پایبند بود اما دستمزد بالای بازیکنانی همچون دنیل استوریج و یان اوبی میکل که هر دوی آن‌ها به صورت توافقی در ماه‌های گذشته این باشگاه را ترک کردند، سبب بروز مشکلات مالی برای باشگاه ترابوزان شد.

 

یوفا اکنون اعلام کرده است باشگاه نمی‌تواند هدف‌های تعیین شده برای سال مالی ۲۰۱۹ را محقق کند و به همین دلیل در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا، به مدت یکسال از بازی‌های اروپایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ یا ۲۲-۲۰۲۱ محروم خواهد شد.

 

باشگاه ترابوزان اسپور اعلام کرده ظرف ۱۰ روز نسبت به این رای در دادگاه حکمیت ورزش فرجام خواهی می‌کند و امیدوار است که این رای تغییر کند.

 

محروم شدن احتمالی باشگاه ترابوزان از لیگ قهرمانان ضرر مالی سنگینی برای باشگاه به شمار می‌رود. ترابوزان در حال حاضر با تفاضل گل در صدر لیگ ترکیه قرار دارد و از شانس صعود مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است.

 

این تیم تنها برای حضور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان می‌تواند دست‌کم درآمدی معادل ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار از آن خود کند. این درآمد در صورت پیروزی یا تساوی برابر حریفان و یا صعود به دور بعد نیز بیشتر خواهد شد.



BAZAR VARZESH