تلگرام بازار ورزش

ادامه بوندس‌لیگا از مه با وجود کرونا

بازار ورزش: در مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال آلمان در فرانکفورت که به دلیل اپیدمی کرونا امروز به صورت مجازی برگزار شد، اعضای مجمع پیشنهاد هیات رییسه سازمان لیگ را برای تمدید تعطیلی مسابقات دسته اول و دوم بوندس‌لیگا تا پایان ماه آوریل به اتفاق آرا تصویب کردند.

نشریه کیکر به نقل از منابع خود خبر داده که ادامه مسابقات بوندس‌لیگا قرار است از ماه مه از سر گرفته شود، منتها با بازی‌های بدون تماشاگر که در آلمان به «بازی‌ ارواح» موسوم‌اند.

 

کریستیان زایفرت، مدیر عامل سازمان لیگ فوتبال آلمان در کنفرانس مطبوعاتی که از طریق اسکایپ برگزار شد، توضیح داد: «هدف ما این است که فصل را تا آخر ماه ژوئن به پایان برسانیم. برای همین می‌خواهیم بازی‌ها را به گونه‌ای از سر بگیریم که این ممکن باشد.»

 

مجمع سازمان لیگ فوتبال آلمان «دی‌اف‌ال» که متولی برگزاری دو دسته بوندس‌لیگا است، علاوه بر این چند مصوبه دیگر هم داشت. از جمله اینکه سازمان لیگ در فرآیند اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها با توجه به وضعیت موجود و آثار پاندمی کرونا روی درآمدزایی، معیارها را کمی تسهیل می‌کند. به عنوان نمونه اگر باشگاهی در این فصل اعلام ورشکستگی کند، به جای ۹ امتیاز تنها سه امتیاز از آن کسر می‌شود. علاوه بر آن در ممیزی بعدی از ارزیابی وضعیت نقدینگی باشگاه‌ها صرفنظر می‌شود.

 

علاوه بر آن سازمان لیک آلمان اعلام کرد که در همه اماکن برگزاری مسابقات بوندس‌لیگا برنامه‌های اضطراری‌ای تدوین کرده که طی آن بتوان با حداقل نیروی انسانی مسابقات را برگزار کرد. زایفرت به خبرنگاران گفت که انتظار دارد شروع فصل آینده هم بدون تماشاگر باشد: «شاید تا پایان امسال.»

 

علاوه بر همه این‌ها یک «کارگروه پزشکی ورزشی و برگزاری اضطراری مسابقات» در سازمان لیگ آلمان ایجاد می‌شود که قرار است که یک برنامه برای ادامه تمرینات و بازی‌ها که از نظر پزشکی مورد تایید باشد، تدوین کند. این کارگروه همه موارد تاییدشده مبتلا به کوید-۱۹ در ۳۶ باشگاه دو دسته بوندس‌لیگا را ثبت خواهد کرد و یک رویه را تعریف خواهد تا گرفتن تست از بازیکنان و پرسنل باشگاه‌ها پیش از بازی‌ها ممکن باشد. علاوه بر آن این کارگروه یک دستورالعمل جامع برای ضوابط بهداشتی در استادیوم‌ها و زمین‌های تمرین تهیه خواهد کرد.



BAZAR VARZESH