تلگرام بازار ورزش

«عرق سرد» برنده جایزه جشنواره فیلم فوتبال برلین

بازار ورزش: جایزه ویژه تماشاگران جشنواره بین‌المللی فیلم فوتبال برلین «۱۱ میلی‌متر» به فیلم ایرانی «عرق سرد» رسید. این برای اولین در تاریخچه جشنواره «۱۱ میلی‌متر» در برلین است که جایزه تماشاگران موسوم به جایزه «۱۱ طلایی» به یک فیلم سینمایی می‌رسد.

 

به گزارش «بازار ورزش» از برلین، «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و بازی باران کوثری، برای جایزه اصلی هیات داوران هم نامزد شده بود. اما این جایزه در نهایت به فیلم مستند «تیم ما-نوسا شاپه» رسید که درباره داستان تراژیک سقوط هواپیمای تیم فوتبال برزیلی شاپه کوئنزه است.

 

فیلم «عرق سرد» که داستان ممنوع‌الخروجی کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران توسط شوهرش را روایت می‌کند، از نظر تماشاگران جشنواره «۱۱ میلی‌متر» برلین به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. بیرگر اشمیت مدیر این جشنواره درباره موفقیت این فیلم ایرانی گفت: «تایید موضوع زنان در فوتبال، امسال خیلی خوشحال‌مان کرد. این نشان می‌دهد که فوتبال زنان شایسته توجه بیشتری دارد.»

 

 

«۱۱ میلی‌متر» به عنوان اولین جشنواره تخصصی فیلم‌های با موضوع فوتبال در جهان، سال  ۲۰۰۴ در برلین تاسیس شد. این جشنواره هر سال ماه مارس به مدت پنج سال در پایتخت آلمان برگزار می‌شود.



BAZAR VARZESH