تلگرام بازار ورزش

پول‌های هدایتی در فوتبال کجا خرج شده است؟

در حالی که دادستان پرونده حسین هدایتی گفته هر که از او پولی دریافت کرده باید آن را برگرداند، مشخص نیست پول‌هایی که هدایتی به ویژه در فوتبال خرج کرده به پای چه کسی باید نوشته شود. روزنامه سازندگی گزارشی در همین راستا چاپ کرده و لیستی از پول‌هایی که او در فوتبال خرج کرده منتشر کرده است.

 

بازار ورزش: روزنامه سازندگی در شماره روز یکشنبه ۱۲ اسفند، گزارشی به قلم مهدی امیرپور منتشر کرده که طی آن «لیست تمام ستاره‌ها و تیم‌های فوتبال که از حسین هدایتی کمک مالی دریافت کرده‌اند» اعلام شده است.

 

این در حالی است که حسین هدایتی درگیر پرونده ۵۸۶ میلیارد تومانی بانک سرمایه است و دادستان اعلام کرده هر کسی هم که از هدایتی پولی دریافت کرده، باید آن پول را برگراند.

 

این لیست به شرح زیر است:

 

۵۰۰ میلیون تومان: سازندگی با استناد به حرف‌های عابدینی درباره انتقال بیروانوند به پرسپولیس که گفته بود «قول تامین مبلغ قرارداد را از آقای هدایتی گرفتم. ایشان گفت من قبلا هم اعلام کردم بودجه آوردن بیرانوند را تامین می‌کنم» نوشته که هدایتی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه انتقال دروازه‌بان کنونی این باشگاه را به پرسپولیس پرداخت کرده است. در این صورت باید دید پرسپولیس به عنوان خریدار بیرانوند از هدایتی پول گرفته، تیم نفت این پول را گرفته یا خود بیرانوند.

 

۷۸ میلیون تومان: به نوشته سازندگی، این هدایتی بود که ۷۸ میلیون تومان بدهی مالیاتی برانکو مربوط به دوران حضورش در تیم ملی را پرداخت کرده است. پس این مبلغ را باید به حساب برانکو نوشت.

 

۳۰۰ میلیون تومان: سازندگی از قول درخشان نوشته «هدایتی تا الان ریالی برای پرسپولیس خرج نکرده است و فقط وعده و وعید می‌دهد. چک برگشتی او در جیب من است». با استناد به این نقل قول، یعنی هدایتی چک ۳۰۰ میلیون تومانی بابت طلب درخشان از پرسپولیس در زمان مربیگری‌اش به او داده است. فارغ از این که این چک پاس نشده است، مشخص نیست این درخشان است که به دادستانی بدهکار می‌شود یا پرسپولیس باید این پول را برگرداند.

 

۷۰۰ میلیون تومان: انتقال وحید امیری به پرسپولیس جز قطعیت‌های این لیست نیست. سازندگی اشاره کرده به حرف‌های کی‌روش درباره امیری که گفته بود «متاسفانه بدون اطلاع ما به هتل ورود کردند». منظور کی‌روش دلال‌ها بوده و سازندگی نوشته امیری هرچند بی‌حاشیه بوده اما واکنشی به دستگیری هدایتی نشان نداده.

 

۷۰۰ میلیون تومان: سازندگی عکسی از برخی از بازیکنان پرسپولیس از جمله سید جلال حسینی کنار هدایتی منتشر کرده و نوشته انتقال او به پرسپولیس توسط هدایتی انجام شده است.

 

۸ میلیارد تومان: سازندگی نوشته هدایتی به باشگاه ملوان ۸ میلیارد تومان کمک کرده است. در حالی که صادق درودگر، مدیرعامل وقت ملوان مدعی بوده این باشگاه قرار بوده کمکی از هدایتی بگیرد که نگرفته. از قول هدایتی هم نوشته از ۸ میلیاردی که قرار بوده به ملوان کمک کند فقط ۱۶۰ میلیون تومانش مانده.

 

۴۰۰ سکه بهار آزادی: هدایتی کل این سکه‌ها را به عنوان پاداش برد ۴ بر دو در دربی به طاهری داد. اما بعدها مشخص شد طاهری به بازیکنی فقط ۳ سکه داده است و بقیه سکه‌ها فروخته شد و به حساب باشگاه واریز شد. کمی بعد هم ترکاشوند سند فروش سکه‌ها را منتشر کرد تا ثابت کند پول به حساب باشگاه واریز شده.

 

۲۰۰ هزار یورو: از این پول فقط ۴۰ هزار یورو به گولچ و ۱۰هزار یورو به ایجنتش رسید. باقی پول به حساب باشگاه واریز شد. به نوشته سازندگی، به گولچ سه ماه هیچ پولی ندادند و او طبق قرارداد پرسپولیس را ترک و به فیفا شکایت کرد. پرسپولیس در فیفا محکوم شد که پول گولچ را بدهد. در نهایت پرسپولیس ۶۰ هزار دلار به گولچ پرداخت کرد تا به این ترتیب از جرائم انضباطی فیفا و کسر امتیاز فرار کند.

 

۸۰۰ میلیون تومان: سازندگی این رقم را جلوی عبارت «بابت خرید ناموفق کاوه رضایی» نوشته است. به نوشته سازندگی، در این باره اتفاقات عجیبی افتاده است. هدایتی در این باره گفته: یک روز مدیران پرسپولیس تماس گرفتند و گفتند بابت امضای قرارداد با کاوه ۸۰۰ میلیون لازم دارند. من هم این پول را دادم. اما کاوه رفت استقلال. مدیران پرسپولیس هم آن ۸۰۰ میلیون را ندادند و صرف چیزهای دیگری شد.

 

۹۰۰ میلیون تومان: سازندگی نوشته هدایتی ۹۰۰ میلیون تومان به ملی‌پوشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ داده است. سوالی که پیش می‌آید این است که به چه عنوان باید هدایتی از جیب خود برای پاداش تیم ملی هزینه کند؟ آیا هدایتی پاداشی که فدراسیون موظف به پرداختش بوده را داده؟ که در این صورت باز این فدراسیون است که باید به دادستان پاسخگو باشد نه بازیکنان.

 

۴۰۰ هزار دلار: پاداش دومین قهرمانی متوالی پرسپولیس را هدایتی به بازیکنان پرداخت کرد. اینطور که سازندگی نوشته، در روزهایی که اوضاع مالی فدراسیون بد بود هدایتی به کمک فدراسیون رفت. کی‌روش اما بعد از خراب شدن رابطه‌اش با هدایتی گفت: «من اینگونه ایجنت‌ها که به اصطلاح به آنها دلال گفته می‌شود را اگر در تیم ملی بخواهند فعالیت کنند، قبول نخواهم کرد و نخواهم پذیرفت.»

 

۴۰۰ هزار دلار: به نوشته سازندگی، پیراهن‌های آدیداسی که بر تن بازیکنان تیم ملی می‌رفته با حساب هدایتی خریداری شده. این روزنامه به نقل از عابدینی نوشته:«حسین هدایتی به همراه چند تن دیگر نقش مهمی در خرید لباس‌های آدیداس داشتند و به فدراسیون کمک‌های شایانی کردند.»

 

۱٫۲ میلیارد یورو: رفتن طارمی از پرسپولیس و برگشتش، جزو پر سر و صداترین اتفاقات لیگ برتر بود. اگر یادتان باشد هدایتی در برنامه ۹۰ یک فایل صوتی از گفتگویش با مهدی طارمی پخش کرد که طارمی در آن خطاب به هدایتی می‌گفت: «حاجی! من فقط به عشق خودت برمی‌گردم!» هدایتی این فایل را پخش کرد تا ثابت کند برای طارمی پول واریز کرده است.

 

۴۰۰ میلیون تومان: رامین رضاییان هم کسی بود که باید از ترکیه برمی‌گشت. او هم مثل بیرانوند در عکس دسته جمعی پرسپولیسی‌ها با هدایتی غایب بود. اما او هم چند هفته بعد از بازگشت طارمی به پرسپولیس، از ترکیه به تهران آمد. هدایتی ۴۰۰ میلیون به بازیکنی داد که قراردادش با ریزه اسپور فسخ شده بود.

 

یک میلیارد تومان: به گزارش سازندگی، هدایتی حداقل در ۳ مرحله به حساب باشگاه سپیدرود پول واریز کرد. این پول‌ها مربوط به زمانی است که سپیدرود در دسته یک بازی می‌کرد و با این کمک‌های مالی اوضاع تیم بهتر شد و به لیگ برتر صعود کرد. شایعاتی هم درباره خرید سپیدرود توسط هدایتی منتشر شد.

 

۴۰ میلیون تومان: در روزهایی که حجازی در بستر بیماری بود اصلا قبول نمی‌کرد کسی برای هزینه بالای درمان بیماری‌اش به او کمک کند. او به سینه چند نفر از مسئولان کشوری هم دست رد زده بود اما بعد از درگذشت حجازی مشخص شد که هدایتی از این سختگیری حجازی معاف شده بود.

۵۰ میلیون تومان: در روزهایی که پورحیدری در بستر بیماری بود خانواده‌اش برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان حسابی به زحمت افتاده بودند. باشگاه استقلال هم نمی‌توانست کمک چندانی به او بکند. اما هدایتی که قبلا به ناصر حجازی هم کمک کرده بود بخشی از هزینه‌های درمان پورحیدری را تقبل کرد.

۱٫۴ میلیارد تومان: خلعتبری با قراردادی گران قیمت به تیم عجمان امارات پیوسته بود. اما درست در همان روزها ایران و امارات به مشکل خوردند و قرار بر این شد خلعتبری هر طور شده به ایران برگردد. به همین دلیل رویانیان به هدایتی رو زد و از او برای پرداخت مبلغ رضایتنامه خلتعبری کمک گرفت.

 



BAZAR VARZESH