تلگرام بازار ورزش

معمای کمک ۸۰ میلیارد تومانی وزارت ورزش به فوتبال

روزنامه همشهری ورزشی با بررسی ادعاهای مختلف بر سر کمک‌های دریافتی فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش و جوانان، خبر داده که اختلافات میان مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و مسعود سلطانی‌فر نیز به دنبال حرف‌های جنجالی کارلوس کی‌روش در برنامه آسیا ۲۰۱۹ بالا گرفته است. 

 

بازار ورزش: به دنبال انتشار جزئیات کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال، روزنامه همشهری ورزشی اختلاف نظر میان این دو نهاد بر سر کمک‌های نقدی وزارت ورزش را بررسی کرده است. محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با پایگاه خبری این وزارتخانه گفته بود ‌از ابتدای سال ‌جاری، ۲۷ میلیارد تومان کمک و ۴,۵ میلیون دلار ارز به فوتبال پرداخت شده که به اعتقاد او «بسیار بیشتر از تعهد ابتدای سال وزارتخانه بوده است.»

 

همشهری ورزشی با در نظر گرفتن نرخ ۱۲ هزار تومانی، مجموع این کمک‌ها را حدود ۸۱ میلیارد تومان محاسبه کرده است. پیش از این مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، به این روزنامه گفته بود مجمع فدراسیون برای سال ۹۷ رقمی نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان تصویب کرده است. تاج مدعی شده ۱۱ میلیارد تومان از این مبلغ فقط برای تأمین هزینه‌های تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا بوده که پیشنهادش را وزیر ورزش داده و جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با آن موافقت کرده است.

 

این در حالی است که پیش از این کارلوس کی‌روش، چندبار مدعی شده بود که وزارت ورزش از تیم ملی حمایت نمی‌کند. همشهری ورزشی کلید حل این معما را همان گفت‌وگویی می‌داند که برنامه «آسیا ۲۰۱۹» پس از رفتن کی‌روش از ایران پخش کرد. در آن مصاحبه که تاج مدعی است قرار بوده پخش نشود، کی‌روش می‌گوید به او گفته بودند مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش نه ‌تنها سرمربی تیم ملی و خود تیم ملی، که اصلا فوتبال را هم دوست ندارد. کی‌روش در آن مصاحبه گفته تاج این‌ها را به او گفته است.

 

به اعتقاد همشهری ورزشی اگر این ادعا درست باشد، تاج در حالی‌ که نزدیک به دو برابر بودجه سالانه‌اش را از وزارت ورزش کمک مالی دریافت کرده، به کی‌روش چنین القا کرده که وزیر ورزش فوتبال را دوست ندارد. این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشته اظهارات جنجالی کارلوس کی‌روش، رابطه تاج با سلطانی‌فر را به هم زده است و اگر تاج نتواند ثابت کند که ادعای کی‌روش نادرست بوده، ممکن است استیضاح او در مجمع آتی فدراسیون فوتبال کلید بخورد.



BAZAR VARZESH