تلگرام بازار ورزش

dpatopbilder - 14.03.2018, Spanien, Barcelona: Fußball: Champions League, FC Barcelona - FC Chelsea, K.o.-Runde, Achtelfinale, Rückspiele: Lionel Messi von FC Barcelona jubelt nach seinem Eröffnungstor. Foto: Manu Fernandez/AP/dpa +++ dpa-Bildfunk +++

وضعیت مالی قهرمانان هشت لیگ برتر اروپا

شرکت KPMG که از غول‌های مشاوره مالی و حسابرسی جهان به شمار می‌رود، برای سومین سال «گزارش قهرمانان اروپا» را با نگاهی به ۸ باشگاه سرشناس فوتبال اروپا منتشر کرده است.

 

بازار ورزش: در جدیدترین گزارش قهرمانان اروپا که شامل قهرمان لیگ‌های اسپانیا، آلمان، پرتغال، ترکیه، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و هلند می‌شود، باشگاه‌های بارسلونا، بایرن مونیخ، پورتو، گالاتاسرای، یوونتوس، منچسترسیتی، پاری‌سن ژرمن و آیندهوون در فصل ۱۸-۲۰۱۷ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

بر اساس این گزارش، در حالی که هزینه دستمزد بازیکنان افزایش پیدا کرده است، شش تا از هشت باشگاه مذکور درآمد عملیاتی بیشتری که در نتیجه افزایش فعالیت‌های تجاری‌شان است به دست آورده‌اند.

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که فوتبال در مرحله گذار بسیار مهمی قرار دارد. باشگاه‌‌های برتر جهان بیشتر دارند تبدیل به کمپانی‌های تولید سرگرمی تبدیل می‌شوند و سازمان‌های فوتبالی نیز در آستانه تبدیل به برندهایی جهانی هستند که توانایی‌شان جذب مخاطب بیشتر برای محتوایی به نام فوتبال در سراسر جهان است.

 

به این ترتیب که بیش از آن که فوتبال یک ورزش باشد، یک محتواست برای جذب مخاطب که بهانه‌ای باشد برای فروش بیشتر حق پخش تلویزیونی و همچنین نشان دادن برندهای تبلیغاتی حامی این ورزش.

 

در این اینفوگرافی، آماری کلی از درآمد باشگاه‌ها آمده است:

 

 

در چارت پایین درآمد ۸ باشگاه مذکور در فصل ۱۸ – ۲۰۱۷ دیده می‌شود. با نگاهی به سهم محل این درآمدها، مشخص است که درآمد روز مسابقه و درآمد رسانه‌ای مانند حق پخش تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی و این دست، مهم‌ترین راه‌های درآمد یک باشگاه در یک فصل هستند.

 

 

این چارت نشان می‌دهد درآمد این باشگاه‌ها نسبت به فصل پیش از آن چه فرقی کرده است. به رشد درآمد گالاتاسرای و کاهش درآمدهای یوونتوس و آیندهوون توجه کنید.

 

در تصویر پایین تیمی از گرانترین بازیکنان این ۸ تیم را می‌بینید.

 

 



BAZAR VARZESH