تلگرام بازار ورزش

جام جهانی ۲۰۱۸ هیچ سودی برای روسیه ندارد؟

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند اقتصاد روسیه چندان از جام جهانی ۲۰۱۸ منتفع نخواهد شد. هرچند که دولت روسیه هزینه‌های سنگینی برای میزبانی و برگزاری این مسابقات کرده است.

بازار ورزش: پیش‌بینی شده روسیه حدود ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای میزبانی و برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هزینه کند و به همین خاطر خیلی‌ها این مسابقات را پرهزینه‌ترین تورنمنت تاریخ فوتبال می‌دانند.

 

تحلیلگران اقتصادی اما در نظرسنجی‌ای که پرتال تجاری RBC برگزار کرد معتقدند میزبانی این جام جهانی تاثیر بسیار کمی روی اقتصاد این کشور می‌گذارد و اشتغال حاصله موقت بوده و پس از پایان جام جهانی مجددا از بین می‌رود.

 

سرگی دروبیشفسکی، یکی از اقتصاددانان روس به RBC گفته پیش‌بینی می‌کند تولید ناخالص روسیه (GDP) از ماه آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸ حدود ۰٫۲ درصد رشد خواهد کرد. آن هم دلیلش بالا رفتن قیمت خدمات و خرده‌فروشی است که با توجه به تقاضای زیاد اتفاق می‌افتد.

 

کافه‌ها و رستوران‌ها غذای همیشگی‌شان را کمی گران می‌کنند و حدود نیم میلیون توریستی که بیش از هر ساله راهی این کشور می‌شوند حدود ۳ میلیارد دلار به اقتصاد روسیه می‌افزایند.

 

با این حال اینطور که رسانه‌های اقتصادی خود روسیه گزارش می‌دهند، همه متفق‌القول بر این باورند که تاثیرات مثبت جام جهانی بلافاصله پس از پایان بازی فینال از بین می‌رود.

 

کما این که دمیتری کولیکوف، دیگر اقتصاددان روس به RBC گفته:«همه چیز سر به سر می‌شود. حتی مطمئن باشید درآمدهای ناشی از جام جهانی ۲۰۱۸ با هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی و خطاهای محاسباتی در پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها هم سر به سر می‌شود».

 



BAZAR VARZESH