تلگرام بازار ورزش

Paris Saint-Germain's Brazilian forward Neymar acknowledges the fans following the team's 2-0 win in the French L1 football match between Paris Saint-Germain and Olympique Lyonnais at the Parc des Princes Stadium in Paris on September 17, 2017. / AFP PHOTO / ALAIN JOCARD

اولین جزییات درباره فایننشال فیرپلی جدید

بازار ورزش: اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) و کنفدراسیون فوتبال اروپا، یوقا مقررات بازی جوانمردانه مالی موسوم به «فایننشال فیرپلی» را مورد بازبینی قرار دادند. اولین جزییات از تغییرات در این مقررات مالی حالا منتشر شده است.

 

طی نشست‌هایی که نمایندگان ای‌سی‌ای و یوفا در شش ماه گذشته داشتند، یک سری تغییرات در این قوانین برای دوره فصل ۱۹-۲۰۱۸ تا ۲۱-۲۰۲۰ دادند.

 

بر اساس مقررات جدید فایننشال فیرپلی از این پس به ویژه باشگاه‌ها باید گزارش‌های مالی شفاف‌تر ارائه دهند  که به صورت عمومی منتشر هم بشوند. به عنوان نمونه باشگاه‌ها باید از این پس گزارش دهند که در یک سال مالی چقدر به ایجنت‌ها پول داده‌اند. علاوه بر آن یوفا در حال کار کردن روی مقرراتی است که همه باشگاه‌ها در حسابداری‌هایشان باید از آنها پیروی کنند. هنوز دقیقاً مشخص نشده که این مقررات چگونه هستند.

 

تاخیر زمانی در مجازات‌های احتمالی در چارچوب مقررات فایننشال فیرپلی هم ظاهراً قرار است کاهش پیدا کند. برای این کار باشگاه‌ها باید زودتر و فوری‌تر آمار مالی خود را در اختیار حسابرسان قرار بدهند. دو آمار معیار اصلی این حسابرسی خواهد بود: نسبت بدهی‌های باشگاه که نباید از یک حد تجاوز کند، و تراز نقل‌وانتقالات که حداکثر می‌تواند صد میلیون یورو باشد. طبق مقررات کنونی فایننشال فیرپلی یک باشگاه در صورت تخطی بین ۱۸ تا ۲۲ ماه بعد مجازات می‌شود.

 

این تغییرات و اصلاحات احتمالی دیگر باید به تصویب کمیته اجرایی یوفا برسد.



BAZAR VARZESH