تلگرام بازار ورزش

اسپانسرینگ: فاصله زیاد ایتالیا با بزرگان فوتبال

بازار ورزش: فاصله باشگاه‌های ایتالیایی با لیگ‌های بزرگ اروپا روز به روز بیشتر می‌شود. مخصوصا اگر نگاهی بیندازید به اسپانسرشیپ روی پیراهن باشگاه‌های این کشور.

 

بعد از این که رئال مادرید قراردادش را با هواپیمایی امارات امضا کرد و بارسلونا به توافقی قابل توجه با راکوتن رسید، سطح درآمد باشگاه‌های اروپایی از فروش حق تبلیغ روی پیراهن‌شان باز هم بالا رفت. الان رئال مادرید بیشترین درآمد را دارد و بعد از این تیم منچستریونایتد (شورولت) و بارسلونا قرار دارد.

 

اما باشگاه‌های ایتالیایی روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند. باشگاه رم که روزی محبوبیت زیادی در جهان داشت چند سالی است هیچ اسپانسری ندارد و همچنان دارد دنبال شریکی مناسب برای تبلیغات روی پیراهنش می‌گردد.

 

اینتر، دیگر باشگاه سرشناس ایتالیایی در سال ۲۰۱۶ قراردادش را با پیرلی تمدید کرد. نرآتزوری که مالکانی چینی دارد سالی ۱۰٫۱ میلیون یورو از این کمپانی سرشناس در صنعت تایر خودرو می‌گیرد.

 

میلان، پرافتخارترین تیم ایتالیا در مسابقات بین‌المللی (لیگ قهرمانان اروپا) اوضاع بهتری از اینتر دارد. طی قرارداد این باشگاه با هواپیمایی امارات در سال ۲۰۱۴، روسونری سالی ۱۴٫۵ میلیون یورو درآمد دارد.

 

یوونتوس پردرآمدترین باشگاه ایتالیا از محل فروش حق تبلیغات روی پیراهن است. این تیم سالی ۲۱ میلیون یورو از جیپ می‌گیرد. بیانکونری قراردادش را با جیپ در سال ۲۰۱۴ تمدید کرد.

 

این در حالی است که با قیاس این ارقام با تیم‌های بزرگ اروپایی، به ارزان بودن محل تبلیغات روی پیراهن باشگاه‌های ایتالیایی پی می‌برید. رئال مادرید که پردرآمدترین تیم دنیا در این حوزه است سالی ۷۰ میلیون یورو از امارات می‌گیرد. منچستریونایتد هم ۶۳ میلیون یورو در سال و بارسلونا ۵۵ میلیون یورو در سال.

 

تیم‌های چهارم تا دهم دنیا هم به شرح زیر هستند:

۴٫ چلسی: ۴۸٫۸ میلیون یورو (یوکوهاما)

۵٫ آرسنال: ۳۶٫۶ میلیون یورو (امارات)

۶٫ لیورپول: ۳۶٫۶ میلیون یورو (استاندارد چترد)

۷٫ تاتنهام: ۳۶٫۶ میلیون یورو (AIA)

۸٫ بایرن مونیخ: ۳۰ میلیون یورو (دویچه تلکام)

۹٫ پاری‌سن ژرمن: ۲۵ میلیون یورو (امارات)

۱۰٫ منچسترسیتی: ۲۴٫۴ میلیون یورو (هواپیمایی امارات)

 



BAZAR VARZESH