تلگرام بازار ورزش

آدیداس و آث میلان جدا می‌شوند

آدیداس و باشگاه ایتالیایی آث میلان زودتر از اتمام قراردادشان به همکاری طولانی‌مدت خود پایان می‌دهند. علت قطع همکاری اختلاف شرکت آلمانی با مالکان چینی روسونری عنوان شده.  جایگزین آدیداس هم از حالا مشخص است.

 

بازار ورزش: کمپانی آلمانی آدیداس پنج سال پیش از پایان قرارداد تامین پوشاک باشگاه آث میلان، آن را فسخ می‌کند. از چند هفته پیش درباره قطع همکاری دو طرف گمانه‌زنی شده بود. حالا میلان در وب‌سایت خود آن را تایید کرده است.

 

باشگاه در مورد دلایل این قطع همکاری چیزی اعلام نکرده است، اما به گفته رسانه‌های ایتالیایی علت آن اختلاف آدیداس با مالکان جدید چینی باشگاه بوده است. از قرار معلوم آدیداس از همین تابستان که یونگ‌هونگ لی در میلان سرمایه‌گذاری کرده بود، تصمیم به جدایی گرفت.

 

یک دلیل دیگر هم می‌تواند استراتژی جدید اسپانسرینگ آدیداس باشد که اعلام کرده می‌خواهد از این پس تنها روی ورزشکاران و باشگاه‌های برتر تمرکز کند. آث میلان در سال‌های گذشته همواره از راه‌یابی به لیگ قهرمانان ناکام مانده است. ضمن آن که آدیداس از سال ۲۰۱۵ پوشاک یوونتوس قهرمان سری آ را تامین می‌کند.

 

باشگاه آث میلان در مورد جایگزین آدیداس اطلاعی نداده اما تایید کرد که اسپانسر جدید باشگاه مشخص شده است. به نوشته رسانه‌های ایتالیایی رقیب آلمانی آدیداس، پوما و برندهای آمریکایی نایکی، نیو بالانس و آندر آرمر کاندیداهای جایگزینی آدیداس به شمار می‌آیند.

 

آدیداس از سال ۱۹۹۸ اسپانسر تامین‌کننده پوشاک آث میلان است و در حال حاضر سالی ۲۵ میلیون یورو برای تصاحب این حقوق سرمایه‌گذاری می‌کند. پیش از قرارداد کنونی نیز آدیداس در دو دوره بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰ و از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ تجهیزکننده «روسونری» بوده است.

 

 



BAZAR VARZESH