تلگرام بازار ورزش

امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون‌های فوتبال استرالیا و آلمان

 

بازار ورزش: فدراسیون‌های فوتبال آلمان و استرالیا که تیم‌های ملی‌شان در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها حاضر بودند، در حاشیه این مسابقات یک یادداشت تفاهم امضا کردند.

 

این یادداشت تفاهم بعد از بازی این دو تیم در شهر سوچی امضا شد که استیو لوی رییس و دیوید گالوپ مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا و رینهارد گریندل رییس و فردریچ کورتیوس دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان این تفاهم نامه را امضا کردند.

 

در این تفاهم‌نامه موارد متعددی برای همکاری بین دو فدراسیون گنجانده شده است اما هدف اصلی دو طرف این است که پروژه‌های مربوط به توسعه فوتبال در جنوب شرق آسیا را دنبال کنند و بر اجرای آنها متعهد بمانند. هر دو فدراسیون، سوابق خوبی در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در نقاط مختلف جهان دارند اما این برای اولین بار است که قصد دارند یک پروژه مشترک را با هم اجرا کنند.

 

فدراسیون فوتبال استرالیا با مشارکت کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه و دولت فدرال استرالیا، پروژه‌ای تحت عنوان ” فقط بازی” را از سال ۲۰۰۹ اجرا می‌کند که طی آن فوتبال به عنوان ابزاری برای یاد دادن مسایلی نظیر برابری جنسیتی و بهداشت به کودکان ۶ تا ۱۲ سال استفاده می‌شود و آنها می‌آموزند که چطور با زندگی فعالانه و ورزش از بیماری‌هایی مثل چاقی جلوگیری کنند. بیش از ۲۵۰ هزار کودک و نوجوان در یازده کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه درگیر این پروژه هستند و یک طرح آزمایشی هم در سال ۲۰۱۶ در هند آغاز شده است.

 

در طرف مقابل فدراسیون فوتبال آلمان هم برنامه‌هایی برای توسعه ورزش و فوتبال در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، برزیل، اردن، کلمبیا، موزامبیک، نامیبیا و فلسطین در دست اجرا دارد.

 

حالا بر اساس این تفاهم‌نامه، مدیران و اعضای دو فدراسیون قرار است در ماه آگوست در یک کارگاه آموزشی مشترک شرکت کنند تا راه‌های انجام این همکاری را مورد بررسی قرار دهند. همچنین دو طرف تلاش خواهند کرد که در تبادل دانش و اطلاعات در زمینه‌هایی نظیر مربیگری، فوتبال پایه، بازاریابی، رسانه و مدیریت رویداد با هم همکاری کنند.

 

این سومین تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال استرالیا با سازمان‌های ورزشی در دو سال اخیر است که به منظور مشارکت در توسعه ورزش و فوتبال در کشورهای خارجی امضا می‌شود. پیش از این، فدراسیون فوتبال استرالیا با لیگ فوتبال ژاپن و فدراسیون فوتبال هند، چنین تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده بود.



BAZAR VARZESH