تلگرام بازار ورزش

تویوتا از المپیک فاصله می‌گیرد

بازار ورزش: بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن و یکی از اسپانسرهای اصلی بازی‌های المپیک، با وجود آماده کردن کمپین‌های تبلیغاتی، به دلیل نگرانی از صدمه خوردن وجهه شرکت، از پخش تبلیغات و همچنین از شرکت در مراسم افتتاحیه صرفنظر کرد.

 

تویوتا چهار روز پیش از آغاز بازی‌های المپیک توکیو با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کلیپ‌های تبلیغاتی ویژه المپیک پخش نمی‌شوند و رییس شرکت در مراسم افتتاحیه روز جمعه ۲۳ جولای شرکت نمی‌کند.

 

فاصله گرفتن یکی از مهم‌ترین اسپانسرها از المپیک توکیو خبر بسیار بدی برای برگزارکنندگان این بازی‌ها است. تویوتا یکی از ۶۰ شرکت ژاپنی حامی مالی بازی‌های توکیو است که روی هم سه میلیارد یورو پرداخت کرده‌اند. اما این بازی‌ها تحت‌الشعاع همه‌گیری کرونا و چندین رسوایی قرار گرفته است. با این شرایط اسپانسرها از قرار معلوم نگران این‌اند که از طریق پیوند با این بازی‌ها که برگزاری‌اش تحت چنین شرایطی بحث‌برانگیز شده، نه تنها از طریق بازاریابی ورزشی به هدف‌شان نرسند، بلکه روی وجهه آنها تاثیر منفی بگذارد و

 

بر اساس نظرسنجی‌هایی که در ژاپن انجام می‌شود، اکثریت مردم ژاپن مخالف برگزاری این بازی‌ها هستند. آخرین نظرسنجی روزنامه آساهی شیمبون نشان داده که ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی تلفنی معتقدند که برگزاری بازی‌های المپیک در توکیو با توجه به همه‌گیری کرونا ممکن نیست. این بازی‌ها با تصمیم دولت ژاپن بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

 

آمار ابتلای روزانه به کرونا در توکیو به بالاترین میزان خود در شش ماه اخیر رسیده است. به همین دلیل هم برای چهارمین بار در این شهر شرایط اضطراری اعلام شده است. تا کنون جواب دو بازیکن و یک مربی تیم فوتبال آفریقای جنوبی ساکن در دهکده المپیک مثبت اعلام شده است.



BAZAR VARZESH