تلگرام بازار ورزش

بارسا در خطر ورشکستگی

بازار ورزش: بحران مالی اف‌ث بارسلونا از قرار معلوم بغرنج‌تر از آن است که پیش از این تصور می‌شد. رسانه‌های اسپانیایی گزارش داده‌اند که اگر یک راه حل پیدا نشود، این باشگاه فوتبال در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد.

 

بنا بر این گزارش‌ها اگر بازیکنان بارسا از بخشی از دستمزد خود صرفنظر نکنند، باشگاه در همین ماه ژانویه از پس پرداخت هزینه‌های خود برنمی‌آید.

 

دو روزنامه ورزشی مادریدی «آس» و «مارکا» روز شنبه با استناد به یک گزارش شبکه رادیویی «RAC1» این خبر را منتشر کردند. بر اساس این گزارش‌ها مذاکرات بین وکلای باشگاه و بازیکنان تیم از روز جمعه آغاز شده است. حداکثر تا پنجشنبه این هفته پنجم نوامبر، باید بر سر کاهش ۳۰ درصدی دستمزد‌ها توافق شود تا از این طریق ۱۹۰ میلیون یورو از هزینه‌ها کاسته شود. روزنامه‌های اسپانیایی گزارش داده‌اند که بازیکنان بارسا در اولین مذاکرات درخواست باشگاه را رد کرده‌اند. بنا بر گزارش رسانه‌ها، تازه لیونل مسی که در سال آخر قراردادش است، در این فصل پاداش بالایی هم قرار است دریافت کند.

 

به دلیل پاندمی کرونا و از بین رفتن درآمدهای روز مسابقه به دلیل برگزاری بازی‌های بدون تماشاچی، درآمدهای بارسا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده‌اند. پیش‌بینی باشگاه فوتبال بارسلونا برای فصل گذشته این بود که ۱٫۰۵ میلیارد یورو درآمد کسب کند. اما این هدف به خاطر پاندمی کرونا محقق نشد. بنا به برآورد این باشگاه درآمد عملیاتی آن در حدود ۷۳۵ میلیون یورو خواهد بود.

 

بعد از کناره‌گیری جوزپ بارتومئو از ریاست بارسلونا، کارلس توسکتس رییس هیات مدیره باشگاه گفته بود که حل مشکلات مالی در اولویت قرار دارد.



BAZAR VARZESH