تلگرام بازار ورزش

منچستر یونایتد در چین «تئاتر رویاها» می‌سازد

بازار ورزش: باشگاه منچستر یونایتد از طرح اولین مرکز تفریحی خود در چین با نام “تئاتر رویاها” رونمایی کرد. این باشگاه انگلیسی قرار است چهار مرکز دیگر نیز در چین احداث کند.

 تئاتر رویاها در شهر پکن و نزدیک به میدان مشهور تیان‌من بنا شده و بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا انتهای سال جاری میلادی به صورت رسمی بازگشایی می‌شو.
این مجموعه جدید با مشارکت گروه چینی هاروِس اِینترتِینمنت احداث شده و اولین مرکز از پنج مرکز تئاتر رویاها است که در سراسر چین از جمله در شانگهای، شنیانگ و چانگشا ساخته می‌شوند.
حدود دو سال پیش، رسانه‌های چینی از شروع همکاری میان باشگاه منچستر و هاروِس برای احداث این بناها خبر داده و ارزش این معامله را “ده‌ها میلیون پوند” عنوان کرده بودند.
ریچارد آرنولد مدیرعامل اجرایی گروه منچستر یونایتد درباره این مرکز تفریحی می‌گوید: «اینجا خانه‌ی ما در جایی دور از خانه است. سر بابی چارلتون فقید، اولدترافورد ما را به تئاتر رویاها تشبیه کرده بود و اکنون ما می‌توانیم آن رویا را زنده برای هواداران چینی‌مان به ارمغان بیاوریم.»
مراکز تئاتر رویاها در چین شامل فعالیت‌های متنوعی می‌شوند و جاذبه‌های دیدنی باشگاه را به کمک آخرین تکنولوژی‌ها در خود جای می‌دهند. در این مراکز هواداران چینی با سفری تعاملی با تاریخ ۱۴۲ ساله باشگاه آشنا شده و  فوتبال بازی کردن تیم منچستر را تجربه می‌کنند. خرید از فروشگاه باشگاه و غذا خوردن در رستوران منچستر نیز از دیگر امکاناتی‌ست که این مراکز در اختیار هواداران قرار می‌دهند.
ماه گذشته  شبکه ای‌اس‌پی‌ان گزارش داده بود باشگاه منچستر بابت همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار متحمل زیان مالی شده و این زیان مالی تا پایان سال به ۱۳۰ میلیون دلار خواهد رسید. بخش بزرگی از این ضرر مالی نیز به دلیل حضور نداشتن تماشاگران در بازی‌های باشگاه و هواداران در فروشگاه‌ها و موزه منچستر یونایتد عنوان شده است.
باشگاه منچستر مدعی‌ست در کشور چین حدود ۱۰۰ میلیون هوادار دارد و امیدوار است به کمک این مراکز تفریحی ورزشی، زیان مالی سال جاری را در دراز مدت جبران کند.


BAZAR VARZESH