تلگرام بازار ورزش

بازرسی از فدراسیون فوتبال آلمان به خاطر اتهام فرار مالیاتی

بازار ورزش: پلیس آلمان روز چهارشنبه مقر فدراسیون فوتبال آلمان در فرانکفورت و منازل چند تن از مسئولین سابق و فعلی این نهاد را در سراسر آلمان بازرسی کرد.

 

دادستان فرانکفورت اعلام کرد که حدود ۲۰۰ مامور در این بررسی همه جانبه در ایالت‌های بایرن، نوردراین-وستفالن، هسن، نیدرزاکسن و راینلاند-فالت حضور داشتند.

 

به گزازش بازار ورزش، فدراسیون فوتبال آلمان به این متهم شده که درآمد تبلیغات دور زمین از مسابقات تیم ملی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را به عنوان مدیریت دارایی ثبت و این گونه آن را کمتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده است و به اصطلاح فرار مالیاتی داشته است. بر اساس این ادعا فدراسیون فوتبال آلمان مظنون به پرداخت کمتر حدود ۴.۷ میلیون یورو مالیات برای این دوره است.

 

آلمان در آن بازه زمانی بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ هفت بازی دوستانه و همچنین پنج بار دیدار مقدماتی یورو ۲۰۱۶ برابر لهستان، جمهوری ایرلند، اسکاتلند، جبل الطارق و گرجستان انجام داد.

 

ولفگانگ نیرسباخ در آن زمان رئیس فدراسیون فوتبال آلمان بود. او در نوامبر ۲۰۱۵ استعفا داد و به دلیل نقش خود در روند گرفتن میزبانی برای جام جهانی ۲۰۰۶ که منجر به یک پرونده قضایی در مورد کلاهبرداری، پولشویی و سوء مدیریت شد استعفا کرد.

 

شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال آلمان در آن سال‌ها شرکت بازاریابی ورزشی سوییسی «اینفرونت» که به مدت ۱۰ سال تبلیغات دور زمین بازی‌های تیم ملی آلمان را می‌فروخت و بابت هر بازی ۱٫۴ میلیون یورو به این فدراسیون پرداخت می‌کرد. نشریه اشپیگل چندی پیش افشا کرده بود که فدراسیون فوتبال آلمان با وجود برون‌سپاری فروش این حقوق اسپانسرینگ، در واگذاری آنها همچنان نقش فعالی داشته است.

 

همکاری اینفرونت و فدراسیون فوتبال آلمان نیز چندی پیش بعد از ۴۰ سال به پایان رسید. فسخ همکاری بعد از تحقیقات شرکت مشاوره «اسه‌کون» رخ داد که برملا کرد اینفرونت برای گرفتن این امتیاز موقعیت خود را از طریق دادن هدایایی به مسئولین فدراسیون فوتبال آلمان نسبت به رقبا بهتر کرده و با وجود پیشنهاد بالاتر یکی از رقبا در سال ۲۰۱۳ امتیاز فروش تبلیغات دور زمین را گرفته است.



BAZAR VARZESH