تلگرام بازار ورزش

فصل جدید بوندس‌لیگا با حضور ۲۰ درصدی تماشاچیان

بازار ورزش: با شروع فصل جدید لیگ آلمان از روز جمعه و بر اساس مجوز صادر شده از سوی دولت این کشور قرار است به طور آزمایشی و به مدت شش هفته حضور ۲۰ درصد تماشاچیان در استادیوم‌های این کشور ممکن شود

بر این اساس بایرن مونیخ که روز جمعه میزبان شالکه خواهد بود، می‌تواند شرایط حضور ۱۵ هزار نفر از طرفدارش را مهیا کند. روز شنبه دورتموند نیز می‌تواند میزبان بیش از ۱۶ هزار تماشاچی باشد.

 

اشپیگل به نقل از سران ایالتی اعلام کرده اگر تعداد مبتلایان جدید در طی هفت روزی که می‌گذرد، بیش از ۳۵ نفر در بین ۱۰۰ هزار نفر در منطقه محل برگزاری مسابقه باشد، حضور تماشاگران دیگر ممکن نخواهد بود.

 

بر اساس این برنامه حضور تماشاگران تیم میهمان مجاز نیست. همچنان مشروبات الکلی نیز در ورزشگاه‌ها فروخته نمی‌شود. استفاده از ماسک هم در فضای ورزشگاه اجباری است.

بوندس‌لیگا تنها لیگی نیست که فصل جدید را می‌خواهد با تماشاچی آغاز کند. سایر لیگ‌ها هم برنامه‌های مشابهی ارائه کرده‌اند. اهمیت حضور تماشاگران منبع درآمدهای روز مسابقه است. وابستگی باشگاه‌ها در لیگ‌های مختلف به این منبع درآمدی متفاوت است.

 

 

در لیگ برزیل درآمدهای روز مسابقه حدود یک‌چهارم کل درآمدهای عملیاتی را تشکیل می‌دهند. در حالیکه در لیگ برتر انگلیس این منبع درآمدی تنها ۱۳,۲ درصد، در سری آ ایتالیا ۱۱,۶ درصد و در لالیگا ۱۵,۹ درصد کل درآمد است.



BAZAR VARZESH