تلگرام بازار ورزش

جام مادران تنیس

بازار ورزش: در مرحله یک‌چهارم مسابقات تنیس زنان اوپن آمریکا برای اولین در تاریخ سه بازیکن حضور داشتند که مادر هم هستند. معروف‌ترین‌شان سرنا ویلیامز بود. در کل امسال ۹ بازیکن زن بودند که مادر شده‌اند.

 

در گذشته هر بازیکن زنی که مادر می‌شد، معمولاً تنیس را کنار می‌گذشت. اما حالا ‏ادامه فعالیت به عنوان بازیکن حرفه‌ای بعد از زایمان عادی شده و بازیکنان زن بعد از بچه‌دار شدن دیگر شغل‌شان را کنار نمی‌گذارند. این به خاطر تلاش‌های اتحادیه تنیس زنان هم است که در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده که تا بازگشت بازیکنان را به تنیس آسان‌تر کند.

 

در هر تورنمنت ‏مربیانی حضور دارند که از بچه‌های بازیکنان نگهداری می‌کنند. اما مهم‌ترین تغییر مربوط به رنکینگ است. حالا اتحادیه تنیس زنان رده و امتیاز بازیکنان را همان طور نگه می‌دارد تا از «مرخصی زایمان» برگردند.

 

در مسابقات زنان اوپن آمریکا علاوه بر سرنا ویلیامز، زوتانا پیریونکووا بازیکن بلغارستانی و ویکتوریا آزارنکا بازیکن بلاروسی هم در مرحله یک‌چهارم نهایی بازیکنانی بودند که مادر هم هستند. آزارنکا که سه سال بعد بچه‌دار شدن به فکر خداحافظی از تنیس هم بود، با شکست سرنا ویلیامز در نیمه نهایی به فینال این تورنمنت هم راه پیدا کرد، اما در نهایت از نائومی اوساکا ستاره ۲۲ ساله ژاپنی شکست خورد.



BAZAR VARZESH