تلگرام بازار ورزش

فدرر برای اولین بار پردرآمدترین ورزشکار جهان

نشریه فوربس رده‌بندی کامل پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. برای اولین بار راجر فدرر تنیس‌باز سوییسی در این لیست اول شد و جای لیونل مسی را به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان گرفت.

 

راجر فدرر در رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران جهان بالاتر از رونالدو، مسی، نیمار و لبرون جیمز قرار گرفت. این برای اولین بار است که یک تنیس‌باز پردرآمدترین ورزشکار جهان می‌شود

فوربس مجموع درآمدهای ورزشی و تجاری یک ورزشکار را محاسبه می‌کند. فدرر در ۱۲ ماه گذشته ۱۰۶,۵ میلیون دلار درآمد داشت. از این میان فقط ۶,۵ میلیون دلار آن جایزه نقدی مسابقات ورزشی بود و صد میلیون دلار از قراردادهای تجاری.

 

برندهای بزرگی مثل مرسدس بنز، رولکس، کردیت سوییس، باریلا و لینت با فدرر قرارداد دارند. اما آنچه فدرر را در سال گذشته به پردرآمدترین ورزشکار تبدیل کرد، بدون شک قرارداد او با تولیدکننده ورزشی ژاپنی یونی‌کلو بود که با یک قرارداد ۱۰ ساله ۳۰۰ میلیون دلاری به عنوان اسپانسر فدرر جانشین نایکی شد.

 

پیش از این مشخص شده بود که نائومی اوزاکا تنیس‌باز ژاپنی نیز  پردرآمدترین ورزشکار زن جهان شده است. اوزاکا در کل رده‌بندی بیست و نهم است.



BAZAR VARZESH