تلگرام بازار ورزش
عکس: خبرگزاری فرانسه

۵ میلیون بیننده اسکای با شروع دوباره بوندس‌لیگا

بازار ورزش: از سرگیری مسابقات بوندس‌لیگا در پشت درهای بسته، بیش از پنج میلیون بیننده را برای شبکه تلویزیونی اسکای آلمان به ارمغان آورد.

 

مسابقات بوندس‌لیگا که ۶۶ روز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده بود، در این هفته به عنوان اولین لیگ از پنج لیگ معتبر اروپایی سرانجام از سر گرفته شد و اسکای به عنوان مهمترین شریک رسانه‌‌ای این لیگ توانست حدود ۲۷ درصد از سهم بازار را به دست بیاورد.

 

بنا بر گزارش این شبکه تلویزیونی، در مجموع حدود سه میلیون و هشتصد هزار نفر به صورت مستقیم از تلویزیون اسکای و نیز پلتفرم اینترنتی «اسکای گو» در دیگر دستگاه‌ها، این بازی را به صورت مستقیم تماشا کردند.

 

این تعداد بیننده همچنین شامل دو میلیون و چهارصد و پنجاه هزار نفری است که در روز بازی تماشاگر برنامه “کنفرانز شو” شبکه اسکای اسپورت نیوز بودند. در پخش کنفرانسی بازی‌ها تمامی گل‌ها به صورت زنده از استادیوم‌های مختلف پخش می‌شود. این برنامه به صورت مجانی پخش می‌شد.

 

شبکه اسکای اعلام کرده اولین مسابقه هفته، دربی «رور» بین دو تیم بورسیا دورتموند و شالکه، «میلیون‌ها بیننده» داشت و ۷۸۹ هزار نفر نیز از طریق تلویزیون و پلتفرم اسکای گو بازی مونشن گلادباخ و اینتراخت فرانکفورت را تماشا کردند. این بازی با برتری سه بر یک گلادباخی‌ها همراه بود.

 

یاکوز رِینَود، رئیس بخش بازاریابی ورزشی اسکای آلمان، می‌گوید: «ما خوشحال هستیم که توانستیم میلیون‌ها بیننده را با مسابقات بوندسلیگا سرگرم کنیم. ما از بازگشت بوندسلیگا بسیار راضی هستیم و درصد بالای بینندگان به ما نشان می‌دهد که برنامه‌های ما موفق بوده است.»

 

روزنامه دیلی میرور گزارش داد که تلویزیون کابلی بی‌تی اسپورتس که بازی دورتموند و شالکه را به صورت زنده پخش کرده، در لحظاتی از بازی تا ۶۵۲ هزار بیننده را نیز پای شبکه خود دیده است. این بازی البته به صورت متوسط پانصد هزار بیننده از طریق این شبکه داشت.



BAZAR VARZESH