تلگرام بازار ورزش

سه سالگی «بازار ورزش» و ادامه‌ی راه

امیر علیزاده

 

سه سال پیش با انتشار یادداشت «چرا بازار ورزش؟» فعالیت این سایت را رسماً آغاز کردم. با منابع محدود. با یک ایده و برنامه‌ی ساده، با خلاقیت و ذوق یک گرافیست بااستعداد، و کمک و مشاوره چند روزنامه‌نگار حرفه‌ای. انگیزه‌مان پر کردن یک شکاف از طریق راه‌اندازی یک رسانه‌ی حرفه‌ای بود. یک شکاف بین آگاهی و فهم ورزش به مثابه‌ی یک صنعت و حقیقتِ یک ورزشِ دولتیِ زیان‌آور با انبوهی از بدهی تلمبار‌شده. هدف‌مان ایجاد آگاهی درباره‌ی این روی ورزش به عنوان یک بخش اقتصادی و اینکه چگونه یک باشگاه فوتبال درآمد عملیاتی‌اش را امروز به یک میلیارد یورو رسانده است. هدف ما راه‌اندازی یک رسانه‌ی تخصصی و تولید محتوای کیفی و به‌روز درباره‌ی مسائل روز مدیریت و اقتصاد ورزش بود، با رعایت اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری.  یک رسانه‌ی تخصصی برای انتشار اخبار و تحلیل‌های دقیق و قابل اتکا.

 

حالا «بازار ورزش» با وجود منابع و سرمایه‌گذاری بسیار محدود، سه سال تداوم داشته و رشد کرده است. با وجود گوشه‌ی بازاری که با این موضوع تخصصی هدف گرفته‌ایم، انتظارش را داشتیم، اما با این حال دایره مخاطبین «بازار ورزش» می‌توانست بسیار گسترده‌تر از این باشد.

 

بااین حال خوشحال‌ام که با همین امکانات اندک تا حدی توانسته‌ایم تاثیرگذار باشیم و برخی از مفاهیم اساسی اقتصاد ورزش را وارد گفتمان برخی از رسانه‌ها کنیم. در تولید محتوا اهداف ما هیچ گاه کمی نبودند. ما در این سه سال باثبات ۸۰۰ خبر و گزارش و یادداشت درباره اقتصاد ورزش تولید کرده‌ایم. بدون کپی‌کاری‌های رایج در فضای رسانه‌ای ایران. با محتوای دست اول. موثق. معتبر.

 

در اینجا از همکاران‌ام که به رشد «بازار ورزش» کمک کرده‌اند قدردانی می‌کنم. به ویژه از محمد شهرابی، کسری امام صفاری و آرمن ساروخانیان که از آغاز همراه «بازار ورزش» بوده‌اند. همین طور از تمامی همراهان و خوانندگان «بازار ورزش» که ما را دنبال می‌کنند. برای بهبود کیفیت «بازار ورزش» به پیشنهادات شما نیاز داریم.

 

«بازار ورزش» تازه در آغاز راه است. با خواندن پیام‌های تبریک دوستان و همکاران‌ام و مخاطبین‌مان مصمم‌تر شده‌ایم تا این راه را ادامه دهیم. مصمم‌تر. مستمر. با رسانه‌ها و پلت‌فرم‌های جدیدتر. تاثیرگذارتر از قبل‌.



BAZAR VARZESH