تلگرام بازار ورزش

سوپرکاپ ایتالیا دوباره در عربستان برگزار می‌شود

بازار ورزش: سازمان لیگ فوتبال ایتالیا تایید کرد که مسابقه سوپرکاپ بین قهرمان سری آ و جام حذفی این کشور برای دومین سال پیاپی در عربستان سعودی برگزار می‌شود. این مسابقه ۲۲ دسامبر در استادیوم دانشگاه ملک سعود در ریاض بین یوونتوس و لاتزیو خواهد بود.

 

برگزاری سوپرکاپ ایتالیا بر اساس موافقت‌نامه‌ای که پارسال بین سازمان لیگ ایتالیا و سازمان عمومی ورزش عربستان سعودی (GSA) بسته شد، در این کشور برگزار می‌شود. بر اساس این قرارداد سه بازی سوپرکاپ در پنج سال آینده در عربستان خواهد بود.

 

سوپرکاپ فصل پیش در اسپورت سیتی ملک عبدالله جده برگزار شد. در آن بازی یوونتوس آث میلان را یک بر صفر شکست داد و به قهرمانی رسید.

 

برگزاری این مسابقه در عربستان با اعتراض شبکه تلویزونی قطری بی‌این اسپورتس، صاحب رسمی حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ ایتالیا در خاور میانه روبرو شده است. مسئولین این شبکه پارسال طی نامه‌ای به سازمان لیگ ایتالیا خواستار تجدیدنظرشان در برگزاری مسابقه سوپرکاپ در عربستان شدند. دلیل اعتراض بی‌این اسپورتس، دزدی تصاویر این شبکه توسط شبکه عربستانی بی‌اوت‌کیو است. بی‌ای اسپورتس از این شبکه عربستانی شکایت هم کرده است. سری آ در کنار لیگ برتر، فیفا و یوفا در ماه ژوییه یک بیانیه مشترک هم منتشر کردند که در آن از مقامات در عربستان سعودی خواستند تا مانع دزدی تصاویر توسط شبکه بی‌اوت کیو شود.



BAZAR VARZESH