تلگرام بازار ورزش

رکورد درآمد بدون ترانسفر بوروسیا دورتموند

بازار ورزش: بعد از شکستن رکورد درآمدزایی در سال گذشته، درآمد و سود باشگاه بوروسیا دورتموند در فصل ۱۹-۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد.

 

بر اساس گزارش مالی بوروسیا دورتموند که هفته گذشته منتشر کرد، سود باشگاه در فصل گذشته با ۱۴٫۳ درصد کاهش نسبت به سال  قبل به ۱۷٫۴ میلیون یورو رسید. درآمد باشگاه نیز با ۹ درصد کاهش به ۴۹۰ میلیون یورو رسید.

 

البته رکورد فصل ۱۸-۲۰۱۷ با فروش پیرامریک اوبامیانگ به آرسنال و عثمان دمبله به بارسلونا بدست آمده بود. با احتساب فروش گران‌قیمت این بازیکنان، درآمد کل دورتموند به میزان بی‌سابقه ۵۳۶ میلیون یورو رسید. اما معمولاً درآمد حاصل از نقل و انتقالات را در درآمد عملیاتی یک باشگاه حساب نمی‌کنند. آنچه در درآمدهای عملیاتی یک باشگاه حساب می‌شود، درآمدهای تجاری، درآمدهای روز مسابقه و درآمدهای تلویزیونی هستند. اگر درآمد عملیاتی بدون احتساب ترانسفر بازیکنان را در نظر بگیریم، درآمد دورتموند در فصل گذشته حتی ۱۸ درصد افزایش هم یافته و به ۳۷۰ میلیون یورو رسیده است.

 

بوروسیا دورتموند بعد از بایرن مونیخ، پردرآمدترین باشگاه فوتبال آلمان است. هانس یواخیم واتسکه رییس باشگاه اعلام کرده که هدف دورتموند این است که درآمد عملیاتی بدون ترانسفر خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ میلیون یورو برساند.

 



BAZAR VARZESH