تلگرام بازار ورزش

طرفدار نابینای والنسیا در مستایا جاودانه شد

بازار ورزش: باشگاه والنسیا مجسمه طرفدار وفادار فقید خود، ویسنته ناوارو آپاریسیو را در استادیوم مستایا در جایگاه تماشاگران، جای صندلی‌ای که او همیشه می‌نشست ساخت و او را جاوادانه کرد.  

 

ناوارو سال‌ها بلیت فصلی مسابقات این باشگاه فوتبال را داشت. سال ۱۹۸۵ او در اثر یک بیماری در ۵۴ سالگی بینایی خود را از دست داد. اما با وجود این او بلیت‌اش را پس نداد و بعد از آن هم به عشق والنسیا در هر بازی خانگی به مستایا رفت تا والنسیا را تشویق کند و به گفته خودش «جو مستایا را تنفس کند». او در هر مسابقه به استادیوم می‌رفت و پسرش هر اتفاق بازی را برایش توصیف می‌کرد. ناوارو تا سال ۲۰۱۷ همه بازی‌های خانگی والنسیا را به استادیوم رفت و بعد آن به عنوان عضو شماره ۱۸ باشگاه درگذشت.

 

حالا والنسیا در جای همیشگی ناوارو در استادیوم مستایا مجسمه او را ساخته است. این باشگاه اعلام کرده که این مجسمه نه تنها برای آپاریسیو، بلکه برای همه آنهایی ساخته شده که با والنسیا «احساس داشته‌اند، دارند و خواهند داشت.»

 

به هنگام رونمایی از این مجسمه دو هفته پیش در بازی خانگی مقابل ختافه، باشگاه والنسیا به احترام ویسنته ناوارو آپاریسیو به هنگام ورود بازیکنان همراه آنها کودکان نابینا را به داخل زمین فرستاد.



BAZAR VARZESH