تلگرام بازار ورزش

«آهنگری معدن‌کاران» شالکه

بازار ورزش: آکادمی باشگاه شالکه در فوتبال آلمان زبان‌زد است. در سال‌های گذشته بازیکنان زیادی محصول این آکادمی بوده‌اند. از مسوت اوزیل و مانوئل نویر در سال‌های دورتر تا لروی سانه و یولیان دراکسلر در سال‌های اخیر.

 

▫️آکادمی شالکه که تیم‌های پایه از زیر ۹ سال تا زیر ۲۳ سال دارد و همگی آنها به دقت و با برنامه مدیریت می‌شوند، چشم‌انداز خود را این گونه تعریف کرده که استعدادها به طور مداوم به تیم حرفه‌ای راه پیدا کنند.

 

▫️آکادمی شالکه به Knappenschmiede معروف است و با همین نام‌ونشان هم بسیار هدفمند برندینگ شده‌ است. Knappenschmiede در لغت به معنای «آهنگری معدن‌کاران» است که به خاستگاه باشگاه شالکه در ۱۱۰ سال پیش از معادن زغال‌سنگ گلزن‌کرشن اشاره دارد.

 

▫️هر چند دیگر معدن زغال سنگی در گلزن‌کرشن وجود ندارد، اما «کارگاه آهنگری» باشگاه شالکه نه تنها با قدرت به کارش ادامه می‌دهد بلکه تا سال ۲۰۲۱ در یک پروژه بزرگ صاحب چند زمین و ساختمان و تجهیزات جدید می‌شود.

 

▫️شالکه حتی توانسته نظام پرورش استعداد «کناپن‌اشمیده» را صادر هم بکند. این باشگاه با پیاده‌سازی مدرسه فوتبال خود در چین تا کنون درآمدزایی قابل توجهی انجام داده است.



BAZAR VARZESH