تلگرام بازار ورزش

WORLD CUP QLY AT WEMBLEY. ENGLAND V KAZAKHSTAN. PIC ANDY HOOPER england fans

حراج ومبلی؛ جنجال بزرگ در فوتبال انگلیس

میلیاردر پاکستانی مالک باشگاه فولام قصد دارد یک میلیارد پوند استادیوم سمبلیک ومبلی را از اتحادیه فوتبال بخرد.

 

بازار ورزش: اتحادیه فوتبال انگلیس در آستانه فروش ورزشگاه ومبلی با قیمت خیره‌کننده یک میلیارد پوند قرار دارد.

 

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گزارش داده شاهد خان، میلیاردی که مالک باشگاه فوتبال فولام و باشگاه فوتبال آمریکایی جکسانویل جگوارز است یک پیشنهاد رسمی برای خرید این استادیوم معروف ارائه کرده است.

 

 

اینطور که دیلی‌میل نوشته، به بحث گذاشتن این پیشنهاد در اتحادیه فوتبال انگلیس باعث خشم بسیاری از هواداران فوتبال از جمله گردن بنکس، ستاره انگلیس در قهرمانی جام جهانی ۱۹۶۶ شده است‌.

 

فدراسیون هواداران فوتبال انگلیس که نماینده هواداران است طی بیانیه‌ای اعلام کرده:”ما شوکه هستیم. برای بسیاری از مردم ومبلی استادیوم است که خانه فوتبال انگلیس است و برای مردم چیزی بیش از آجر و مصالح است.

 

کن بیتس، مالک سابق چلسی و مدیر اتحادیه فوتبال گفته او مخالف صد درصد هر گونه فروش این استادیوم بوده است. او که سال ۱۹۹۷ به عنوان مدیر این استادیوم انتخاب شد گفته:”فروش این استادیوم در حالی که یک خزانه ملی است یک رسوایی به حساب می‌آید.”

 

بنکس، دروازه‌بان انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ هم به روزنامه سان گفته:”اتحادیه فوتبال باید به این موضوع فکر کند که بازی در این استادیوم به همه حس غرور و افتخار می‌دهد.”

 

شاهد خان که دیلی‌میل دارایی‌های او را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند تخمین زده است به این روزنامه گفته انتظار دارد پاسخ پیشنهادش را طی ۸ تا ۱۲ هفته آینده بگیرد. یعنی پیش فینال جام خیریه انگلیس که یکی از مسابقات سمبلیک و جاودان فوتبال در انگلیس است.

 

در پیشنهاد خان آمده او ۶۰۰ میلیون پوند نقدا می‌دهد و اتحادیه فوتبال می‌تواند سهام قرضه و بهش تجاری این استادیوم را که شامل هتل، رستوران و فروشگاه می‌شود را نگه دارد. این بخش ۳۵۰ میلیون پوند ارزشگذاری شده است. خان همچنین اعلام کرده حتی پس از تغییر‌مالکیت ومبلی “مهد فوتبال انگلیس” باقی می‌ماند.

 

با این که هیچ خبری مبنی بر توافق بر سر این پیشنهاد مطرح نیست، برخی منابع داخلی به دیلی‌میل گفته‌اند این پیشنهادی است که نمی‌توان رد کرد. اتحادیه فوتبال قصد دارد ۵۰۰ میلیون پوند در سراسر انگلیس روی فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کند و برای این چشم‌انداز پول کافی ندارد. ساخت استادیوم‌ها و زمین‌های فوتبال جدید در چشم‌انداز اتحادیه دیده شده است.



BAZAR VARZESH