تلگرام بازار ورزش

نارضایتی شفر از آکادمی استقلال

بازار ورزش: وینفرید شفر سرمربی آلمانی باشگاه استقلال تهران از شرایط آکادمی باشگاه به شدت ابراز نارضایتی کرد و خواستار تغییر شرایط آکادمی شد.

 

او در گفت‌وگو با سایت ۹۰ گفت که چهار ماه است که منتظر دریافت رزومه بازیکنان تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه است. سفر آکادمی را «آینده یک باشگاه» خواند و گفت: «مدیر عامل و مسئولان باشگاه باید به مسئولان آکادمی باشگاه اعلام کنند که کار درستی را برای آینده باشگاه انجام نمی‌دهید. اگر اینجا استقلال نبود و یک تیم فوتبال کوچک بود، شاید این مسائل اشکال بزرگی نبود اما اینجا باشگاه بزرگ استقلال است و این کارها یک بی احترامی به استقلال است.  من از آکادمی استقلال به شدت ناراضی هستم.»

 

سرمربی اسبق کارلسروهه با اشاره به دوران کارش در این باشگاه آلمانی در ادامه توضیح داد: «در کارلسروهه که کار می‌کردم، آکادمی نداشتیم بلکه تیم‌های نوجوانان و جوانان داشتیم. اما همه بازیکنان از تیم‌های اول و دوم و تیم آماتور را به خوبی می‌شناختم؛ آنها سرمایه‌های باشگاه‌اند‌. بازیکنان تیم آماتور و جوانان را همه می‌شناختند، ینس نووتنی، الیور کان و مهمت شول. وقتی هم به تیم اصلی آمدند همه بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش شدند.»

 

شفر درباره اهمیت بازیکنان پرورش یافته در آکادمی باشگاه گفت: «این بازیکنان هویت بهتر و بزرگتری برای باشگاه به ارمغان می‌آورند تا بازیکنانی که باشگاه از تیم‌های دیگر جذب می‌کند. من نمی‌خواهم خیلی این مسائل را تکرار کنم و این کاری است که باشگاه باید وظیفه خود بداند و انجام دهد.»



BAZAR VARZESH