تلگرام بازار ورزش

Pallone Serie A Tv Camera Roma 26-02-2017 Stadio Olimpico Football Calcio Serie A 2016/2017 Lazio - Udinese Foto Andrea Staccioli / Insidefoto

حق پخش سری آ به شرکت اسپانیایی رسید

بازار ورزش: سازمان لیگ سری آ ایتالیا بالاخره حقوق پخش داخلی مسابقات خود را توانست بفروشد. اما بر خلاف انتظارات این حقوق نه به «اسکای ایتالیا» بلکه به شرکت اسپانیایی «مدیاپرو» رسید. سری آ در قراردادی سه ساله حق پخش بازی‍های خود را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به شرکت اسپانیایی مدیا پرو فروخت.

 

بعد از کاهش پیشنهاد شرکت‌های ایتالیایی اسکای ایتالیا و مدیا ست به ۷۶۰ میلیون یورو بابت این بسته حقوقی، به نظر می‌رسید که این درآمد سری آ از این محل کاهش پیدا خواهد کرد. این پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورو کمتر از درآمد پارسال بود. همه چیز حاکی از آن بود که شرکت این‌فرونت که صاحب حقوق پخش سری آ است، نمی‌تواند به هدف‌اش یعنی فروش این حقوق به مبالغی بیش از یک میلیارد یورو دست پیدا کند. اما در لحظات آخر شرکت مدیا پرو پیشنهاد خرید این حقوق و پرداخت سالیانه ۱٫۰۵ میلیارد یورو به سازمان لیگ ایتالیا را ارائه داد.

 

شرکت مدیاپرو که با گروه رسانه‌ای قطری «بی این» شبکه‌های ورزشی «بی این اسپورتس» را اداره می‌کند، حق پخش بازی‌های لالیگای اسپانیا را دارد. در حال حاضر حق پخش بازی های بوندس لیگا ۱٫۱۶ میلیارد یورو و بازی های لیگ اسپانیا ۱ میلیارد یورو است و این سه لیگ تقریبا در یک رده هستند. با این حال قرارداد لیگ برتر انگلیس سالیانه ۱٫۹۵ میلیارد یورو است که اختلاف فاحشی با سه لیگ دیگر معتبر اروپا دارد. حق پخش لیگ فرانسه، سالیانه ۷۲۶ میلیون یورو است.



BAZAR VARZESH