تلگرام بازار ورزش

۳ تکنولوژی انقلابی در ال کلاسیکو

آخرین ال‌کلاسیکوی برگزار شده که با پیروزی ۳ بر صفر بارسلونا بر رئال مادرید همراه بود فارغ از آن چه در زمین گذشت، انقلابی در صنعت رسانه و تولید محتوا به حساب می‌آید.

این مسابقه که توسط کمپانی قطری BeIn Sports تصویربرداری شد شامل ۳ تکنولوژی مهم بود که دنیارا تحت تاثیر قرار داد:

 

دوربین اختصاصی برای بازیکنان

 

بینندگان در طول بازی این انتخاب را داشتند که از دوربین‌های اصلی که بازی را نشان می‌دهد و با نظر کارگردان از زوایای مختلف پخش می‌شوند ببینند یا از دوربین اختصاصی که برای کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، زین‌الدین زیدان و ارنستو والورده را رصد می‌کرد تماشا کنند.

 

این دوربین‌ها، بی‌تفاوت به آن چه در زمین می‌گذشت، صرفا افراد مذکور را رکورد می‌کرد و می‌شد دید مثلا مسی در طول بازی، حتی وقتی ۴۰ متر از توپ فاصله دارد و ایستاده دارد بازی را تماشا می‌کند چه رفتاری دارد.

 

با استفاده از این تکنولوژی بود که روزنامه ال پریودیکو، متوجه شد لیونل مسی که بهترین بازیکن زمین هم بود در ۸۳ درصد بازی راه رفته است.

 

 

«بازیکن باشید» شرکت اینتل

 

شرکت اینتل، سیستمی ۳۶۰ درجه را در بازی اجرا کرد که با نام بازیکن باشید مشهور شد. طی این سیستم، بیننده می‌تواند خود را جای بازیکن بگذارد و ببیند در هر لحظه از بازی، بازیکن چه دیدی داشته. این تکنولوژی با توجه به زاویه سر بازیکن، گستره دید او را نشان ی‌دهد.

 

 

صحنه آهسته گل لوییس سوارس به رئال مادرید خیلی معروف شد. در این لحظه تماشاگران زاویه دید سرخی روبرتو را که سرخیو راموس را مقابل خود می‌بیند و متوجه فرار سوارس از پشت مدافعین می‌شود را به تصویر می‌کشد و پاس منجر به گل را می‌دهد.

 

شبکه‌های اجتماعی

استفاده از انواع هشتگ‌ها در انواع شبکه‌های اجتماعی متداول است. اما BeIn Sports طی همکاری با اسنپ‌چت به هواداران این اجازه را داد تا با استفاده از واقعیت افزوده این شبکه اجتماعی، از خود فیلم گرفته و به اشتراک بگذارند.بارسلونا همچنین از شبکه اجتماعی فستوری استفاده کرد تا هواداران را بیشتر درگیر کند.



BAZAR VARZESH