تلگرام بازار ورزش

مزایده لالیگا برای فروش حق رسانه‌ای به خارج از اسپانیا

لالیگا امیدوار است طی مزایده‌ای جدید بتواند درآمدش را از محل فروش حقوق تصویری مسابقات خود تا ۸۰۰ میلیون یورو در سال بیفزاید.

 

بازار ورزش: لالیگا، که برگزارکننده و مدیریت دو لیگ اول و دوم فوتبال باشگاهی در اسپانیا را بر عهده دارد طی یک مزایده قصد دارد حقوق رسانه‌ای خود را در اروپا به فروش بگذارد.

 

این مزایده شامل حقوق تمام بازی‌های دسته برتر به اضافه بازی‌های پلی‌آف تیم‌های صعودکننده به این دسته و برنامه‌های اضافه می‌شود.

 

این مزایده در ۳۲ بازار اروپایی غیر از خود اسپانیا ارائه می‌شود. کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و شامل ۳ فصل از ابتدای ۱۹ – ۲۰۱۸ تا انتهای فصل ۲۱ – ۲۰۲۰ می‌شود.

 

همچنین اگر کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا پیشنهادی ۵ ساله تا پایان ۲۳ – ۲۰۲۲ ارائه کند پذیرفته می‌شود.

 

ضرب‌الاجل این مزایده روز ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت تهران) روز ۲۵ دی ماه (۱۵ ژانویه ۲۰۱۸) خواهد بود.

 

خاویر تباس، رئیس لالیگا یک ماه پیش اعلام کرد این سازمان انتظار دارد ۲٫۳ میلیارد یورو (مهادل ۲٫۶۶ میلیارد دلار) در سال از فروش حقوق تصویری لالیگا برای مدت ۳ سال درآمد داشته باشد.

 

لالیگا در حال حاضر سالانه یک میلیارد یورو از فروش حقوق تلویزیونی خود در خود کشور اسپانیا درآمد دارد و از بازار بین‌المللی هم سالی ۶۵۰ میلیون یورو کسب می‌کند. حالا که وضعیت سیاسی اسپانیا به خاطر مسائل مربوط به کاتالونیا به ثبات نزدیک می‌شود، تباس امیدوار است درآمد داخلی لالیگا به ۱٫۳ میلیارد یورو در سال و فروش خارجی این حقوق به یک میلیارد یورو در سال برسد.



BAZAR VARZESH