تلگرام بازار ورزش

نبرد یک میلیارد دلاری

شاید قبول نکنید اگر به شما بگویند مبارزه بوکس فلوید می‌ودر و کانر مک‌گرگور بزرگ‌ترین نبر تاریخ است، اما اگر بدانید می‌ودر بعد از این مسابقه سومین ورزشکار تاریخ می‌شود که درآمدش از راه ورزش از مرز یک میلیارد دلار می‌گذرد بیشتر به مشت‌هایی که قرار است پرتاب شود دقت کنید. ضمنا این مسابقه به تنهایی طی چند ساعت بیش از یک میلیارد دلار درآمد برای عوامل برگزاری‌اش در پی خواهد داشت.

 

بازار ورزش: امشب فلوید می‌ودر، بوکسور سرشناس امریکایی در حالی در سالن T Mobile لاس وگاس به مصاف کانر مک‌گرگور ایرلندی می‌رود که به این مسابقه «نبرد یک میلیارد دلاری» می‌گویند.

 

با محاسباتی ساده مشخص می‌شود که این مبارزه یک میلیارد دلار درآمد دارد.

 

جالب است بدانید فلوید می‌ودر پس از این مسابقه که ۳۴۰ میلیون دلار پاداش می‌گیرد چند رکورد را جابجا می‌کند.

 

اولا ۳۴۰ میلیون دلاری که او به جیب می‌زند باعث می‌شود پردرآمدترین ورزشکار سال ۲۰۱۷ لقب بگیرد و جالب‌تر از آن رکورد درآمد در یک سال را در تاریخ خواهد شکاند.

 

از آن مهم‌تر البته این است که او سومین ورزشکار تاریخ و تنها بوکسور جهان لقب می‌گیرد که درآمد ورزشی‌اش از مرز یک میلیارد دلار می‌گذرد.

 

می‌ودر تاکنون از طریق بوکس، اسپانسر، حضور در رسانه‌ها و شوهای تلویزیونی مرتبط با ورزش ۷۶۵ میلیون درآمد داشته و پس از این مسابقه با درآمد بیش از یک میلیارد و صد میلیون دلار سومین ورزشکار پردرآمد تاریخ می‌‍شود.

 

نفرات اول و دوم مایکل جردن، اسطوره ابدی بسکتبال و تایگر وودز، پدیده دست‌نیافتنی ورزش گلف هستند.

 

البته می‌ودر این پول را چه ببرد و چه ببازد به جیب می‌زند. اما با توجه به ۴۹ مسابقه بی‌شکستی که در کارنامه دارد، حاضر نیست به حریف رجزخوان ایرلندی‌اش ببازد. او که چندی پیش مانی پاکوایو را در یک شب بزرگ و پردرآمد دیگر شکست داده بود حالا خود را برای «نبرد یک میلیارد دلاری» آماده می‌کند.

 

درآمد تلویزیونی

 

برای شروع، رکورد درآمد از تعداد بازدید را شکاندند. روزنامه «سان» چاپ انگلیس گزارش داده هر یک تلویزیون امریکایی که این بازی را نشان می‌دهد ۱۰۰ دلار به حساب برگزارکنندگان این کارزار واریز می‌شود. به این حالت pay-per-view به معنای پرداخت به ازای هر تماشا می‌گویند. این پول را کسانی که می‌خواهند این مسابقه را از تلویزیون تماشا کنند باید بپردازند. در گزارش فوربس آمده که ۶ میلیون واحد برای تماشای این بازی ثبت نام کرده‌اند و به این ترتیب ۶۰۰ میلیون دلار پول فقط تا قبل از در ورودی استادیوم T Mobile لاس وگاس جمع شده است.

 

اما نه، هنوز پول زیادی در راه است تا به استادیوم برسیم. رقم بالا فقط مربوط به کشور امریکاست. رکوردشکنی هم فقط در امریکا اتفاق نیفتاده. حق پخش تلویزیونی بین‌المللی این مسابقات (خارج از امریکا) هم رکوردشکنی کرده است. ایرلندی بودن مک‌گرگور باعث شده بریتانیا دومین کشور پربیننده این مسابقه هستند. هرچند در خارج از امریکا مجبور نیستند تلویزیونی ۱۰۰ دلار پول بدهند ولی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار تاکنون برای پخش آن در سراسر دنیا جمع شده که این رقم تا لحظه مسابقه ممکن است بیشتر هم بشود.

 

بلیت‌فروشی

 

قیمت بلیت مسابقه می‌ودر و پاکویا به طور متوسط ۵ هزار دلار برای هر صندلی بود. آن هم در همین سالن T Mobile لاس وگاس که ۲۰ هزار نفر گنجایش دارد. قیمت برای این مسابقه اما بالا رفته است. ۱۵۰ میلیون دلار هم برای آن جمع شده است.

 

سایر درآمدها

 

گردش مالی همین یک مسابقه چند ساعته خیلی بیشتر از این ارقام است. تبلیغات، هتل‌ها، رستوران‌ها، اسپانسرشیپ‌ها، فروش اقلام تجاری به ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. در مسابقه می‌ودر و پاکویا این رقم به ۴۰ میلیون دلار رسیده بود.

 



BAZAR VARZESH