تلگرام بازار ورزش

جایگاه «امن ایستاد» وارد استادیوم‌های انگلیس می‌شود

در حالی که باشگاه تاتنهام اخیرا اعلام کرده جایگاه «امن ایستاده» برای تماشاگران طراحی می‌کند، هواداران لیورپول هم به طراحی چنین جایگاهی در استادیوم خود رای دادند تا باشگاه‌های انگلیسی نشان دهند چقدر به مطالبات هواداران‌شان بها می‌دهند.

 

بازار ورزش: جایگاه «امن ایستاده» در استادیوم‌های فوتبال هواداران زیادی دارند. هستند در بین هواداران پرشور تیم‌های فوتبال کسانی که دوست دارند کل مدت بازی را ایستاده تماشا کنند و برای تیم مورد علاقه‌شان فریاد بکشند. اما بعد از فاجعه استادیوم هیلسبورو در سال ۱۹۸۹ و چند حادثه بزرگ دیگر، طراحی استادیوم‌ها به خصوص در انگلیس به سمتی رفت که کل ورزشگاه صندلی شد تا امکان ایستادن برای هواداران از بین برود.

 

تا این که جایگاه‌هایی ایمنی برای آن‌ها که علاقه دارند ایستاده تیم‌شان را تشویق کنند طراحی شد و استادیوم‌های آلمان خیلی زود بخش‌هایی از ورزشگاه‌های خود را به چنین جایگاهی مجهز کردند اما انگلیسی‌ها همچنان از نبودن چنین امکاناتی در ورزشگاه رنج می‌بردند.

 

باشگاه تاتنهام اما اعلام کرد که آن‌ها اولین باشگاه لیگ برتری در انگلیس خواهند بود که در استادیوم جدید خود جایگاه «امن ایستاده» طراحی می‌کنند.

 

این استادیوم برای فصل ۲۰۱۸ – ۱۹ به بهره‌برداری می‌رسد، و هزینه‌ای ۴۰۰ میلیون پوندی صرف خواهد شد تا این استادیوم ۶۱ هزار و ۵۵۹ نفری آماده شود.

 

سخنگوی باشگاه تاتنهام در این باره گفت:«ما با جدیت امکان استفاده از فضای امن ایستاده را مورد تحقیق قرار دادیم و همه تلاش خود را کردیم تا مجوز استفاده از چنین امکانی را برای هواداران خود دریافت کنیم».

 

حالا اما خبرگزاری بی‌بی‌سی هم گزارش داده هواداران لیورپول هم طی یک نظرسنجی آنلاین که توسط رهبران کانون‌های هواداری برگزار شد، رای به اضافه شدن چنین امکانی به استادیوم خود دادند.

 

از ببین نزدیک به ۱۸ هزار نفر شرکت‌کننده، ۸۸ درصد رای به وجود جایگاه امن ایستاده در ورزشگاه جدید لیورپول دادند.

 

۵ درصد مخالف این طرح بودند و بقیه نظری نداشتند.

 

بعد از این نظرسنجی، باشگاه لیورپول هرچند نشان داد خیلی تمایلی به برداشتن چنین ریسکی که می‌تواند خطرات جانی در پی داشته باشد ندارد اما تاکید کرد «به خواسته هواداران گوش خواهد داد» و طی تحقیقات دقیقی که انجام داده به این نتیجه رسیده در صورت اجرای درست طرح، هواداران در امنیت تمام می‌توانند بازی را ایستاده تماشا کنند.

 



BAZAR VARZESH