تلگرام بازار ورزش

China fans cheer during the 2018 World Cup Asian qualifying match against Hong Kong in Shenzhen, south China's Guangdong province, Thursday, Sept. 3, 2015. (AP Photo/Vincent Yu)

تیم امید چین در لیگ دسته چهارم آلمان

 

بازار ورزش: توافق همکاری در فوتبال میان چین و آلمان وارد مرحله بعد می‌شود. از فصل بعدی قرار است یک تیم ملی امید چین در «رگیونال‌لیگا»، لیگ منطقه‌ای آلمان که دسته چهارم لیگ فوتبال در این کشور محسوب می‌شود، بازی کند.

 

به گزارش رسانه‌های آلمانی، قرار است از فصل ۱۸-۲۹۱۷ تیم ملی زیر ۲۰ سال چین در گروه جنوب غرب لیگ منطقه‌ای رگیونال‌لیگا به میدان برود. البته خارج از رقابت لیگ. در حال حاضر ۱۹ تیم در گروه جنوب غربی رگیونال‌لیگا بازی می‌کنند. در هفته‌هایی که تیم نوزدهم بازی ندارد، مقابل تیم ملی زیر ۲۰ سال چین بازی می‌کند.

 

البته این پروژه هنوز امضا نشده است. املذفلیکس ویده‌من مدیر عامل منطقه جنوب غرب رگیونال‌لیگا به روزنامه «بیلد» گفت: «همه ۱۹ تیم حاضر در لیگ موافقت‌شان را برای حضور چینی‌ها اعلام کرده‌اند. برای همین من پروژه را در مسیر خیلی خوبی می‌بینم.»

 

هر باشگاه بابت دو بازی مقابل تیم ملی زیر ۲۰ سال چین ۱۵ هزار یورو دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر هر دو بازی در استادیوم خانکی تیم آلمانی برگزار خواهد شد و درآمدهای روز مسابقه جانبی نیز برای باشگاه در پی خواهد داشت. محل اقامت و تمرین تیم ملی امید چین در شهر هایدلبرگ خواهد بود. برای تیم زیر ۲۰ سال چین حضور در رگیونال‌لیگا و بازی در برابر تیم‌های دسته چهارمی آلمانی، در حکم آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

 

حضور تیم زیر ۲۰ سال چین در لیگ دسته چهارم آلمان بخشی از همکاری و شراکت بین فوتبال آلمان و چین خواهد بود که در نوامبر گذشته برای پنج سال طبق یک توافقنامه به امضا رسید. در راستای این قرارداد چندین باشگاه مثل بوروسیا دورتموند، شالکه و ماینس تا کنون در چین برای همکاری قرارداد بسته‌اند.



BAZAR VARZESH