تلگرام بازار ورزش

پایان همکاری المپیک و مک‌دونالد بعد ۴۰ سال

 

رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد قرار بود تا سال ۲۰۲۰ یکی از حامیان مالی اصلی المپیک باشد ولی طرفین قراردادشان را با توافق دوجانبه قطع کردند

 

بازار ورزش: قرارداد حمایت مالی شرکت مک‌دونالد از کمیته بین‌المللی المپیک با توافق دوجانبه فسخ شد. بر اساس بیانیه‌ای رسمی، دو طرف بر سر مفاد مالی این قطع همکاری به توافق رسیدند، ولی جزئیات محرمانه باقی مانده است.

 

مک‌دونالد قراردادش به عنوان اسپانسر محلی المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸ را حفظ خواهد کرد و رستوران‌های این شرکت در پارک المپیک و دهکده ورزشکاران برقرار خواهد بود، ولی برنامه‌های تبلیغاتی‌اش تنها به کره جنوبی محدود خواهد شد.

 

کمیته بین‌المللی المپیک خبر داد که برای پیدا کردن یک حامی مالی از صنف رستوران‌‌ها برای جایگزینی مک‌دونالد برنامه فوری ندارد و می‌خواهد در برنامه بازاریابی گسترده‌اش این موضوع را بازبینی کند.

 

در این بیانیه آمده: «هدف برنامه اسپانسرشیپ کمیته بین‌المللی المپیک همکاری‌های بلندمدتی است که به جنبش المپیک کمک کند به اهدافی که در تقویم “المپیک ۲۰۲۰″، چشم‌انداز راهبردی‌مان در نظر گرفته شده، برسد. شاهد مثال این برنامه راهبردی توافق‌های جدید با همکاران فعلی و جدیدی است که به تازگی اعلام شده.»

 

«در دورنمای تجاری که به سرعت در حال تحول است، برای ما قبل درک است که مک دونالد به دنبال تمرکز روی اولویت‌های متفاوتی است. به همین دلیل با توافقی دوجانبه تصمیم گرفتیم به همکاری‌مان پایان دهیم. می‌خواهم از دوستان‌مان در مک‌دونالد به خاطر تعهدی که شرکت‌شان در این دهه‌ها به جنبش المپیک نشان داده تشکر کنم.»

 

سیلویا لانیادو، رئیس بازاریابی جهانی مک‌دونالد هم در این باره گفت: «به عنوان بخشی از نقشه توسعه جهانی‌‌مان، باید تمام جوانب تجارت‌مان را در نظر بگیریم و درباره همکاری‌مان با IOC چنین تصمیمی گرفتیم تا روی اولویت‌های دیگری تمرکز کنیم. افتخار می‌کنیم که حامی جنبش المپیک بودیم و از مشتریان و کارکنان‌مان، تماشاگران، ورزشکاران، مسئولان و همچنین کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته‌های برگزاری محلی بازی‌ها به خاطر حمایت‌شان در این سال‌ها تشکر می‌کنیم.»

 

مک‌دونالد اولین بار در سال ۱۹۷۶ به عنوان اسپانسر بازی‌ها انتخاب شد. آخرین بار قرارداد همکاری این شرکت با IOC در سال ۲۰۱۲ تمدید شد و قرار بود تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد. تخمین زده می‌شود رقم این توافق یک عدد ۹ رقمی بوده است.



BAZAR VARZESH