تلگرام بازار ورزش

نایکی – آدیداس؛ نبرد پشت پرده در کاردیف

 

مهمترین تولیدکنندگان البسه ورزشی جهان فینال لیگ قهرمانان با بینندگان چندصد میلیونی را فرصتی برای معرفی آخرین محصولات‌شان می‌دانند

 

بازار ورزش: شنبه شب رئال مادرید و یوونتوس جدال نفسگیری برای قهرمانی اروپا دارند، ولی این تنها رقابتی نیست که در کاردیف جریان دارد. فینال لیگ قهرمانان در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به طور زنده پخش می‌شود و نایکی و آدیداس دوست ندارند این فرصت یگانه را از دست بدهند. مهمترین تولیدکنندگان البسه ورزشی جهان این نمایش با بینندگان چندصد میلیونی را فرصتی برای معرفی آخرین محصولات‌شان می‌دانند.

در آستانه این بازی آدیداس نسل جدید کفش‌های X 17 را معرفی کرده و تعدادی از بازیکنان رئال و یووه مثل بن‌زما، بیل، موراتا و کوادرادو آن را می‌پوشند. این سری جدید دقیقا یک سال بعد از سری X که به مناسبت فینال یورو معرفی شد، عرضه شده است.

نایکی هم بیکار نمانده و در روزهای گذشته عکسی منتشر کرد که ۲۵ مدل کفش این شرکت در فینال کاردیف را به تصویر می‌کشد. این کفش‌ها از مدل‌های مرکوریال، هایپرونوم، مجیستا و تی‌یمپو است و بازیکنانی مثل راموس، هیگواین، ایسکو، مودریچ، دنی آلوز، خدیرا و بونوچی آنها را به پا می‌کنند. مهمترین ستاره فینال، رونالدو هم با کفش نایکی بازی خواهد کرد.

اگر نایکی در رقابت کفش‌ها برتری نسبی دارد، هر دو تیم حاضر در فینال با پیراهن آدیداس بازی می‌کنند. رئال و یووه که برای تهیه البسه با آدیداس قرارداد دارند، در لیگ‌های اسپانیا و ایتالیا هم موفق به قهرمانی شدند. آدیداس از این نظر در فوتبال اروپا فصل موفقی داشته است. قهرمان انگلیس (چلسی) و آلمان (بایرن) هم از آدیداس استفاده می‌کنند، درست مثل قهرمان پرتغال (بنفیکا) و هلند (آژاکس). البته چلسی از سال آینده از البسه نایکی استفاده خواهد کرد. در میان قهرمانان پنج لیگ معتبر اروپا تنها قهرمان فرانسه، موناکو است که با نایکی قرارداد دارد.



BAZAR VARZESH