تلگرام بازار ورزش

CARDIFF, WALES - Sunday, March 2, 2003: The Millennium Stadium with the roof closed before Liverpool take on Manchester United during the Football League Cup Final at the Millennium Stadium. (Pic by David Rawcliffe/Propaganda)

فینال لیگ قهرمانان برای نخستین بار زیر سقف بسته

بازار ورزش: فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار است برای اولین بار زیر سقف‌های کاملا بسته برگزار شود. این تصمیم اتحادیه فوتبال ولز به عنوان میزبان بازی، یک تصمیم کاملا محتاطانه بعد از اتفاق اخیر تروریستی در شهر منچستر انگلیس است و یوفا نیز با آن موافقت کرده است.

 

در این اتفاق که هفته گذشته در یک سالن کنسرت رخ داد، مردی جوان با یک حمله انتحاری، باعث کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد که اکثر آنها نوجوان بودند.

 

این حمله تروریستی تمام دنیا از جمله انگلیس را در شوک فرو برد و حالا یوفا موافقت کرده که جانب احتیاط را رعایت کند و بازی فینال لیگ قهرمانان بین ریال مادرید و یوونتوس را زیر سقف بسته برگزار کند. این بازی قرار است شنبه شب آینده در استادیوم میلنیوم شهر کاردیف برگزار شود که از این نظر به یک بازی تاریخ ساز تبدیل خواهد شد زیرا تا به حال هیچ فینالی در لیگ قهرمانان اروپا زیر سقف کاملا بسته برگزار نشده است. نکته قابل توجه اینکه هر دو تمرین رسمی قبل از بازی در روز جمعه نیز زیر سقف کاملا بسته برگزار می‌شود تا هم دو تیم به شرایط عادت کنند و هم از نظر امنیتی همه جوانب رعایت شده باشد.

 

طی چند روز گذشته رسانه های اسپانیایی از لغو برنامه‌ها و جشنواره‌های مربوط به بازی فینال که همه ساله در شهر میزبان و اطراف ورزشگاه برگزار می‌شود خبر داده بودند اما یوفا تاکید کرده که این برنامه‌ها طبق روال سابق و با تمهیدات امنیتی بالا برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های ترویجی و تبیلغاتی است که معمولا اسپانسرها برگزار کننده آن هستند و باعث می‌شود ضمن تبلیغ برند آنها، تب و تاب و هیجان مسابقه هم بالا برود و هواداران تیم‌ها و مردم شهر میزبان، لذت بیشتری از بازی ببرند. یوفا در بیانیه‌ای رسمی در این باره اعلام کرده: ” تمام برنامه‌های در نظر گرفته شده از جمله عکس گرفتن با جام قهرمانی و همچنین بازی فوتبال در زمین‌های کوچک اطراف استادیوم طبق روال هر سال برگزار خواهد شد.”

 

هر ساله یوفا جام قهرمانی که به تیم برنده اهدا می‌شود را یک روز قبل از مسابقه فینال در یکی از مکان‌های اطراف استادیوم به معرض نمایش می‌گذارد و هواداران فوتبال در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند تا با آن عکس بگیرند. طبق اعلام یوفا امسال هم این برنامه سر جای خودش خواهد بود و سایر برنامه‌ها از جمله برگزاری بازی در زمین‌های کوچک بین ستاره‌های بازنشسته فوتبال، بازیکنان معلول، بازیکنان ناشنوا و بازیکنان پناهنده نیز به عنوان بخشی از برنامه‌های تبلیغاتی و خیرخواهانه برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها از سه روز قبل از آغاز مسابقه تا روز برگزاری فینال در جریان خواهد بود و هواداران فوتبال را به این رویداد بزرگ نزدیک‌تر خواهد کرد.

 

 



BAZAR VARZESH